رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش نسبی دمای استان تا اواخر هفته خبر داد.

به گزارش شمس، محمد امیدفر با بیان این‌که طی امروز و فردا جوی نسبتا پایدار برای استان پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: به دلیل گذر تراز امواج میانی جو، در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید پیش بینی شده و در برخی نواحی به ویژه منطقه ارسباران و نواحی مرتفع، احتمال رگبار پراکنده باران و یا رعد وجود دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان این‌که تا اواخر هفته جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما برای استان پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به پایداری نسبی هوا، در شهر تبریز نیز در برخی ساعات غبار محلی دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به این‌که طی ۲۴ ساعت گذشته، شهر تبریز در گرم‌ترین زمان ۳۵ درجه بالای صفر و در خنک‌ترین زمان ۲۰ درجه بالای صفر بوده است، گفت: شهر جلفا نیز با ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده و همچنین شهرهای هریس و ملکان با ۱۲ درجه خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌ است.

وی با بیان این‌که امسال نسبت به سال‌های قبل دمای استان در حد نرمال بود و گرمای تابستان سه سال گذشته را تجربه نکردیم، افزود: در تابستان امسال نیز حداکثر تا ۴۲ درجه گرما را تجربه کردیم و به نظر می‌رسد که طی روزهای پیش‌رو، بیش از این(۴۲ درجه) شاهد افزایش دما نباشیم.

انتهای پیام