افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در تبریز رای نیارود
افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در تبریز رای نیارود
لوایح ارسالی از سوی شهرداری مبنی بر افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس، نرخ کرایه اتوبوس های بی آرتی و مترو در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

به گزارش شمس، علی نوای باغبان ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: روز گذشته لوایحی از سوی شهرداری در خصوص افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس، افزایش نرخ کرایه اتوبوس های بی آر تی و مترو و ارائه حق نظاره به شرکت پیش ساخته آذربایجان به شورای شهر ارسال شده بود که نهایتا مقرر شد در کمیسیون به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه لایحه افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس مورد بررسی قرار گرفته و گزارشاتی از سوی کارشناس اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در این راستا ارائه شد.

علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این باره بیان کرد: شورای شهر همه ساله در راستای افزایش کرایه های تاکسی تصیماتی اتخاذ می کند، به دلیل ویروس کرونا طی سال‌های گذشته در خصوص نرخ کرایه سرویس مدارس هیچ تصمیمی گرفته نشده و این موضوع مسکوت مانده است.

وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: اکنون لایحه ای با عنوان افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس به کمیسیون ارجاع داده شده که به نظر می آید این مهم باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد چراکه به هنگام افزایش مردم خواهند گفت که شورا بر افزایش نرخ کرایه ها تصمیم گرفته است.

نوای باغبان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای شهر در راستای تصمیم گیری می تواند اقدامات جدی اتخاذ کند، بهتر است سازمان تاکسیرانی در این راستا ما را همراهی کند تا اقدامات مطلوبی صورت گیرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود مطرح کرد: در کمیسیون نظر بر این است که این قیمت کلی بسته شده و نیاز است جدول تعیین شده مجدد مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.

نوای باغبان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: به نظرم بهتر است یک فرصت برای بررسی بیشتر در این خصوص دهیم تا تصمیمات درستی در خصوص افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس اتخاذ شود.

پرویز هادی، دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره بیان کرد: با افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس موافقم چراکه هزینه ها بالا بوده و رانندگان مجبورند همواره خودرو خود را تعمیر کنند.

روح الله دهقان نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در این رابطه اظهار کرد: در روند تدوین نرخ ها به صورت کلی به ماجرا توجه شده و جزئیات در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه افزود:اگر عموم مردم را در نظر بگیریم در می یابیم که افزایش ۲۰۰ درصدی کرایه های سرویس مدارس بالاست چون حقوق کارگری اندک است و مردم توان پرداخت بیشتر را ندارند.

دهقان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ششمین دوره شورای شهر تبریز در خصوص افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس نخستین باری است که تصمیم گیری خواهد کرد از این رو نیاز است نهایت دقت در این راستا به کار برده شود تا مردم رضایت داشته باشند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: پیشنهادم این است در تصمیم گیری این مهم منطقی فکر کنیم و عموم را در نظر داشته باشیم.

در ادامه این جلسه لایحه ارائه هشت درصد حق نظاره به شرکت پیش ساخته آذربایجان مورد بررسی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز صورت گرفت.

علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص مطرح کرد: استفاده از ظرفیت شرکت پیش ساخته آذربایجان اقدامی ارزنده بوده که اخیر هم شهرداری پروژه هایی به آن محول کرده و آنها نیز اقدامات را به درستی انجام می دهند.

نوای باغبان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با این لایحه موافق بوده چراکه  می توان از توان شرکت پیش ساخته آذربایجان بیشتری  استفاده نماید.

شهرام دبیری، نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص گفت: می‌توانیم با این لایحه موافت کنیم و پس از تصمیم گیری اقدامات بیشتری را به این شرکت محول کنیم تا پروژه ها به صورت سریع عملیاتی شوند.

لایحه ارائه هشت درصد حق نظاره به شرکت پیش ساخته آذربایجان پس از بررسی همه جانبه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر به تصویب اعضا رسیده و مقرر شد برای تصمیم گیری نهایی به صحن علنی ارجاع داده شود.

در ادامه جلسه کمیسیون برنامه و وبودجه شورای اسلامی شهر تبریز لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های بی آر تی و مترو مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص عنوان کرد: ما در بررسی تعرفه عوارض محلی در این راستا تصمیم گیری کرده بودیم و این بار دوم است که نرخ ها را می خواهند تغییر دهند که از نظر ما صحیح نیست.

نوای باغبان در ادامه  سخنان خود اضافه کرد: به نظرم این تصمیم گیری تنها برای ۶ ماه بوده و در سال آتی هم شاهد تغییراتی خواهیم شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: افزایش در شرایط فعلی بار روانی را به دنبال دارد، به نظرم این موضوع بار روانی اش بیشتر از بار مالی بوده و باید این مهم در نظر گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سوالی که برایم مطرح است این است که آیا از سوبسید نمی توان در راستای تامین منابع مالی استفاده کرد!

نوای باغبان خاطر نشان کرد: ما با این لایحه مخالفیم ولی بر پرداخت یارانه بخش اتوبوسرانی نیز تاکید خواهیم کرد تا این مهم در دستور کار قرار گیرد.

شهرام دبیری، نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم گفت: ما از نظر قانونی اکنون نمی توانیم تصمیم گیری کنیم و باید تا بهمن ماه با همین روال پیش رویم.

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز افزود: با این لایحه مخالفم چراکه به لحاظ شکلی صحیح نیست، همچنین نیاز است این منابع را از جاهای دیگر تامین کنیم.

روح الله دهقان نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم گفت: من هم همانند آقای دبیری به لحاظ شکلی و قانونی با این لایحه مخالفم چراکه نمی توان موضوع مالی را از این طریق تامین کرد.

مقرر گردید لایحه افزایش نرخ کرایه اتوبوس های بی آر تی و مترو طی جلسه ای دیگر مورد بررسی بیشتر قرار گرفته تا تصمیمات جدی در این باره اتخاذ شود.

انتهای پیام/