افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی هفته جاری در آذربایجان‌ شرقی
افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی هفته جاری در آذربایجان‌ شرقی
رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تا اواخر هفته جاری و بارش برف و مه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان خبر داد.

به گزارش شمس؛ محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی نسبتا پایدار همراه با سردی هوا تا روز یکشنبه بوده و تغییرات قابل توجه دمایی نیز تا اواخر آن پیش‌بینی نشده اما غلظت آلاینده‌های جوی افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: از یکشنبه شب با نفوذ موج ناپایدار به استان ابرناکی، وزش باد، بارش برف و مه به‌ویژه در نواحی جنوبی استان از جمله مراغه، چاراویماق، هشترود، ملکان و بناب پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه مجددا با عبور امواج، جوی پایدار در استان حاکم خواهد شد و شاهد افزایش دو الی سه درجه‌ای دما خواهیم بود که باتوجه به پایداری جوی نیز غلظت‌ آلاینده‌ها افزایش و کیفیت هوا به‌ویژه در شهرهای صنعتی استان کاهش خواهد یافت.

امیدفر در خصوص حداکثر و حداقل دمای تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب هفت و سه درجه‌ زیر صفر بوده و دمای فعلی آن نیز یک درجه بالای صفر است که نسبت به دیروز یک درجه کاهش یافته است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در رابطه با سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان تاکید کرد: گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب جلفا با ۱۲ درجه بالای صفر و بستان‌آباد با ۹ درجه زیر صفر گزارش شده‌ است.

انتهای پیام /

  • منبع خبر : ایسنا