افزایش سفرها به مناطق سفید آذربایجان‌شرقی/ تعدادمبتلایان کرونا به ۵ هزار و ۶۸۱ نفر رسید
افزایش سفرها به مناطق سفید آذربایجان‌شرقی/ تعدادمبتلایان کرونا به ۵ هزار و ۶۸۱ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد نمونه‌ها مثبت کووید ۱۹ است، گفت: در پنج روز اخیر ۷۴۰ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است.

به گزارش شمس، محمدحسین صومی با بیان اینکه در پنج روز اخیر ۷۴۰ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است، عنوان کرد: تعداد کل مبتلایان به کرونا در استان به ۵ هزار و ۶۸۱ مورد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه همچنان سیر کاهش متوفی در اثر کرونا در استان داریم، یادآور شد: تعداد بستری‌شدگان کرونا نیز در حال کاهش می‌باشد به‌طوریکه ۵۲۳ مورد بستری در بیمارستان‌ها داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان ساخت: ۸۲.۵ درصد مبتلایان یا بهبود یافته و یا در خانه‌های خود تحت مراقبت هستند.

وی با تاکید بر اینکه برخی‌ها کووید ۱۹ را نادیده و حتی به فراموشی سپرده‌اند، متذکر شد: افراد مبتلا در قرنطینه خانگی حتما ایزولاسیون و شرایط قرنطینه را رعایت کنند.

صومی با اعلام اینکه برخی استان‌ها در شرایط سالم اقدام به برگزاری نماز جمعه کردند و نمازگزاران نیز بهداشت را کامل رعایت کردند، توضیح داد: متاسفانه چند روزی است که شاهد سفر و تردد جاده‌ای در این شهرستان‌ها از جمله جلفا، هوراند، خداآفرین هستیم که زنگ خطر جدی در روزهای آتی خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: موضوع مبتلا نشدن کودکان کذب است زیرا آنها هم به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند و ما مبتلایان زیر یک‌سال، سه سال و هشت ساله هم داریم ولی عوارض چندانی روی کودکان ندارد.

این مقام مسئول یادآور شد: کرونا ویروس با هر نوع علامت در بدن افراد دیده شده است و از تب و لرز تا تهوع و استفراغ، سرفه و تنگی نفس، مشکلات ریوی و گوارشی و حتی عوارض پوستی در مبتلایان دیده شده است.

انتهای پیام/