افزایش سرانه فضای ورزشی در بافت کم‌برخوردار شهر/ ورزش دغدغه و اولویت اول شهردار تبریز است
افزایش سرانه فضای ورزشی در بافت کم‌برخوردار شهر/ ورزش دغدغه و اولویت اول شهردار تبریز است
رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز از برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهر برای افزایش سرانه فضای ورزشی در بافت کم‌برخوردار شهر خبر داد.

به گزارش شمس، به نقل از عصر تبریز، پرویز هادی اظهار کرد: ۲۹ سالن ورزشی تحت پوشش شهرداری تبریز به همراه ۴۰ زمین چمن مصنوعی نیاز به تعمیر اساسی دارد و برخی از آنها در پنج سال گذشته به طور کلی از بین رفته است.

وی افزود: ۱۰ چمن مصنوعی مشارکتی نیز با هیئت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی داریم که طی جلسه‌ای با رییس هیأت فوتبال مقرر شد قرارداد بهره‌برداری از آنها به مدت یک سال دیگر تمدید و قبل از ظهرها در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورا تصریح کرد: دو استخر خاوران و شهید توانا نیز از زمان حضور شهردار جدید فعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر ورزش شهر و شهرداری متولی نداشته و به این علت فعالیت‌های ورزشی از رغبت چندانی برخوردار نشده است.

هادی یادآور شد: سرانه فضای ورزشی در کشور یک متر مربع و در تبریز حدود ۲۵ سانتی‌متر مربع برای هر شهروند و در برخی مناطق نیز نزدیک به صفر است.

هادی با اشاره به تلاش شورای شهر برای احیای سازمان ورزش شهرداری تبریز نیز گفت: برای تفکیک سازمان ورزش شهرداری از سازمان فرهنگی هنری اجتماعی از وزیر کشور دستور گرفتیم و استاندار آذربایجان‌شرقی و شورای شهر نیز موافق این موضوع هستند.

وی افزود: چارت سازمانی و اساسنامه سازمان ورزش شهرداری تبریز آماده است و تلاش داریم به زودی کار تفکیک این سازمان از سازمان فرهنگی نهایی شود.

رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر ادامه داد: تلاش‌های شهردار تبریز در برگزاری جشنواره‌های ورزشی ستودنی است، چرا که وی نیز دغدغه ورزش داشته و درصدد احیای سازمان ورزش است و در این مدت کوتاه تمامی رویدادهای ورزشی شهرداری رأسا توسط شهردار طراحی و مدیریت شده است.

پرویز هادی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون ورزش و جوانان شورا برای ورزش شهر نیز گفت: توسعه ورزش همگانی، برگزاری مسابقات ورزشی، همایش‌های پیاده‌روی، جشنواره ورزشی محلات، اتمام تعمیرات مورد نیاز در اماکن ورزشی، احداث زیرساخت‌های ورزشی جدید به خصوص در مناطق کم‌برخوردار شهر، آکادمی‌محور کردن ورزش، به‌خصوص رشته‌های المپیکی، تعمیر، تکمیل و تجهیز پارک‌ها و بوستان‌های شهر به امکانات ورزشی، نصب تابلوی راهنما جهت استفاده صحیح شهروندان از دستگاه‌های ورزشب، برنامه‌های ورزشی شورای ششم شهر برای یک‌سال آینده است.

هادی تأکید کرد: مهمترین برنامه شورای شهر تفکیک سازمان ورزش از سازمان فرهنگی و هنری و احیای سازمان مستقل ورزش شهرداری تبریز است.

رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر افزود: با توجه به اینکه برنامه‌های کلانی برای ورزش تبریز پیش‌بینی و تدوین شده، لازمه اجرای این برنامه‌ها احیای سازمان ورزش و برگزاری رویدادهای ورزشی در خور شأن تبریز و برای تمام گروه‌های سنی است.

انتهای پیام /