افزایش تعرفه عوارض محلی پروانه‌ها تا سقف ۲۰ درصد/ تبدیل معابر به پارکینگ نمایشگاه‌های اتومبیل!
افزایش تعرفه عوارض محلی پروانه‌ها تا سقف ۲۰ درصد/ تبدیل معابر به پارکینگ نمایشگاه‌های اتومبیل!
در جلسه امروز شورای شهر تبریز، ماده ۱۰ تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز مبنی بر عوارض پروانه‌های ساختمانی در کاربری‌های مختلف مورد بررسی اعضای شورای شهر تبریز قرار گرفت.

به گزارش شمس، برخی سیاست‌های کلی موجود جهت رعایت و اعمال در تعرفه عوارض محلی تصویب شد.

بر اساس این مصوبه مقرر شد اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در تعرفه عوارض محلی سال آتی نگاهی به افزایش جهشی بین سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ داشته باشند و P.D ارزش منطقه‌ای اعمال‌شده توسط شهرداری از P املاک بیشتر نباشد.

مقرر شد افزایش تعرفه عوارض محلی پروانه‌ها تا سقف ۲۰ درصد و افزایش تعرفه عوارض کمیسیون ماده صد تا سقف ۴۰ درصد و ۳۰ درصد عوارض خدمات سازمان‌ها باشد.

حجت‌الاسلام رسول برگی  در این جلسه گفت: با اتمام بررسی و تصویب تعرفه عوارض محلی به مسائل بودجه وارد خواهیم شد.

برای کاربری خدماتی سخت گیری نشود

رییس شورای شهر تبریز در بخشی دیگر از سخنان خود نیز اظهار کرد: در صدور پروانه‌های ساختمانی برای کاربری‌های خدماتی تصمیمات سرسختانه در نظر گرفته می‌شود که این موضوع نگران کننده است، ما باید در حوزه خدماتی تسهیلات بیشتری برای مردم در نظر بگیریم تا آنها به دریافت پروانه خدماتی رغبت داشته باشند.

وی یادآور شد: از شهرداری تبریز خواهشمندیم تعرفه عوارض محلی سال گذشته را به اعضای شورای شهر ارائه دهند.

در ادامه رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: نمایشگاه‌های اتومبیل یکی از پردرآمدترین مشاغل بوده که باید تعرفه عوارض محلی آنها افزایش داشته باشد.

روح الله رشیدی ابراز کرد: نمایشگاه‌های اتومبیل موجود در شهر معابرها و پیاده‌روها را نیز اشغال می‌کنند و معابر را پارکینگ‌های اختصاصی خود می‌دانند در حالی که این یک عارضه شهری به شمار می‌رود.

وی در ادامه‌ی سخنان خود بیان داشت: پیشنهادم این است که تعرفه عوارض محلی نمایشگاه‌های اتومبیل ثابت نماند و حداقل ۲ پی‌دی به تعرفه آنها اضافه شود.

انتهای پیام/