افزایش تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات در آذربایجان‌شرقی
افزایش تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات در آذربایجان‌شرقی
رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌ شرقی از افزایش 50 نفری تعداد تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس یازدهم در استان خبر داد.

به گزارش شمس، علیار راستگو اظهار کرد: هم اکنون تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده در استان به ۳۵۴ نفر رسیده است.

وی افزود: آمار تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس یازدهم توسط هیات مرکزی نظارت در آذربایجان شرقی ۳۰۴ نفر بود که پس از اعتراض نامزدها و بررسی های شورای نگهبان این تعداد به ۳۵۴ نفر افزایش یافت.

معاون سیاسی  امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: در این مرحله فقط کسانی که صلاحیت آنها توسط هیات مرکزی نظارت تایید نشده بود، حق اعتراض داشتند و اعتراضات آنها در شورای نگهبان بررسی شد، اما چنانچه کسی توسط هیات اجرایی و هیات نظارت استان تایید صلاحیت نشده بود، می توانست اعتراض کند.

وی تشریح کرد: در حوزه انتخابیه تبریز،آذرشهر و اسکو قبلا ۱۳۶ نفر تایید صلاحیت شده بود که پس از بررسی های شورای نگهبان این تعداد به ۱۴۹ نفر افزایش یافت.

راستگو ادامه داد: در حوزه های انتخابیه مرند و جلفا تعداد تایید صلاحیت شدگان از ۲۲ به ۲۴ نفر، حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر از ۲۰ به ۲۳ نفر و میانه از ۱۹ به ۲۲ نفر افزایش یافته است.

راستگو گفت: در حوزه های انتخابیه اهر و هریس تعداد تایید صلاحیت شدگان از ۱۴ به ۱۹ نفر، کلیبر ، خداآفرین و هوراند از ۱۲ به ۱۴ نفر و هشترود و چاراویماق از ۱۸ به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

رییس ستاد انتخابات استان اضافه کرد: تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده مجلس یازدهم در حوزه های انتخابیه ورزقان از ۷ به ۱۰ نفر، شبستر از ۱۴ به ۱۶ نفر و سراب از ۱۸ به ۲۱ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در حوزه های انتخابیه بناب، تعداد تایید صلاحیت شدگان از ۵ به ۶ نفر و بستان آباد از ۱۰ به ۱۱ نفر افزایش یافته است.

وی گفت: صلاحیت سه نفر از نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در آذربایجان شرقی نیز تا به امروز نه تایید و نه رد شده است.

آذربایجان شرقی با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند ماه در ۱۳ حوزه انتخابیه این استان برای ورود به خانه ملت با یکدیگر رقابت می کنند.