افتتاح پروژه های عمرانی ،رفاهی و آموزشی در تبریز
افتتاح پروژه های عمرانی ،رفاهی و آموزشی در تبریز
وزیر آموزش و پرورش چندین پروژه عمرانی، رفاهی و آموزشی را در تبریز افتتاح کرد.

به گزارش شمس، محسن حاجی میرزایی که طی سفر دو روزه به آذربایجان شرقی، در روز دوم از سفر خود چندین پروژه عمرانی، رفاهی و آموزشی را در شهر تبریز افتتاح کرد.

بهره برداری از دبیرستان آیت الله طالقانی تبریز

دبیرستان آیت الله طالقانی از جمله دبیرستان‌های شهر تبریز به‌شمار می‌رود که در سال ۱۳۲۵ احداث شد.

از اساتید برجسته ای که در این مدرسه تدریس داشته اند می‌توان به پروفسور محسن هشترودی، ریاضی‌دان، استاد درس حساب دیفرانسیل و انتگرال اشاره کرد.

فرسودگی بنا و آسیب‌های احتمالی غیرمنتظره باعث شد عملیات تخریب و بازسازی دبیرستان طالقانی در سال ۱۳۹۳ شروع و در حال حاضر در سه طبقه با اسکلت بتونی به مساحت زیربنای چهار هزار و ۹۸۹ متر مربع و با اعتبار ۸۷ میلیارد و۳۴۰ میلیون ریال به اتمام برسد.

این دبیرستان با مساحت حدود سه هزار و ۴۰۰ مترمربع دارای فضای سبز، پارکینگ، فضای ورزشی، ۲۱ کلاس درس، سالن آمفی تئاتر، آزمایشگاه‌های مختلف، کتابخانه و دو دستگاه آسانسور است.

بهره برداری از دبیرستان میرزا حسن رشدیه

دبیرستان میرزا حسن رشدیه توسط بنیاد فرهنگی دکتر مصلی نژاد ساخته شده و مجهز به مبلمان اداری، آزمایشگاه، نیمکت‌های دانش آموزی، نمازخانه مفروش و دارای محراب و سایر امکانات آموزشی و رفاهی لازم به صورت کامل افتتاح و در اختیار آموزش و پرورش ناحیه سه تبریز قرار گرفت.

فرسودگی بنا و آسیب‌های احتمالی غیرمنتظره باعث شد عملیات تخریب و بازسازی دبیرستان میرزا حسن رشدیه در سال ۱۳۹۷ شروع و در حال حاضر در سه طبقه با اسکلت بتونی به مساحت زیربنای دو هزار متر مربع و عرصه دوهزار و ۸۰۰ متر مربع و اعیان ۹۰۰ متر مربع و با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال اتمام و افتتاح شود.

این دبیرستان با مساحت حدود ۳ سه هزار و ۴۰۰ مترمربع دارای فضای سبز، پارکینگ، فضای ورزشی، ۱۲ کلاس درس، سالن آمفی تئاتر با تجهیزات کامل و ظرفیت ۱۵۰ نفر، آزمایشگاه‌های مختلف، کتابخانه همراه با استانداردهای آموزشی لازم ساخته شده است.

افتتاح درمانگاه دندانپزشکی فرهنگیان شهر تبریز

درمانگاه دندانپزشکی فرهنگیان تبریز با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال و زیر بنای ۲۲۸ متر مربع در یک طبقه احداث شده است.

این درمانگاه مجهز به اتاق رادیولوژی، اتاق استریلیزاسیون، سالن انتظار و قسمت‌های رفاهی دیگر است.

این مجموعه با پشتوانه‌ای قوی از تجربه و تخصص همکاران دندانپزشک و جمعی از اساتید بنام دانشگاهی در انجام کلیه خدمات تخصصی و عمومی دندانپزشکی و با بهره گیری از مدرن ترین تجهیزات در خدمت فرهنگیان و عموم مردم است.

افتتاح باشگاه پیشکسوتان فرهنگی آذربایجان شرقی

باشگاه پیشکسوتان فرهنگی آذربایجان شرقی با هدف اعتلای منزلت اجتماعی بازنشستگان، استفاده از تجارب و نظریات آنها و غنی سازی اوقات فراغت بازنشسته‌ها با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

این مجموعه به زیر بنای ۷۰۰ متر مربع زیربنا تا سال ۹۶ در یک طبقه فعالیت داشته است و از سال ۹۶ بنا به تاکید و پیگیری مدیرکل آموزش و پرورش استان در دو طبقه با متراژ ۱۳۵۰ زیربنا و ۱۵۴۰ مترمربع محوطه توسعه یافته است.

این پروژه به امکاناتی نظیر اتاق هیأت مدیره مجهز به میز کنفرانس و سیستم صوتی و تصویری ویژه کنفرانس، سالن ورزشی با تجهیزات مناسب، سالن مطالعه، کتابخانه، دفتر مشاوره، دفتر پزشک و سلامت، سالن کافی نت و رایانه و اتاق روانشناس و بوفه مجهز شده است.

بازنشستگان فرهنگی هیچ محدودیتی در استفاده از باشگاه پیشکسوتان فرهنگی ندارد و کلیه هزینه‌های جاری آن توسط آموزش و پرورش و از طریق بودجه‌های استانی تأمین می‌شود اما مدیریت و برنامه‌های فرهنگی توسط هیئت مدیره باشگاه پیشکسوتان تهیه و اجرا می‌شود.