افتتاح مدرسه اشتغال در دانشگاه تبریز
افتتاح مدرسه اشتغال در دانشگاه تبریز
طرح مدرسه اشتغال تبریز، روز گذشته با حضور برخی مسئولان این دانشگاه و مدیران استان آذربایجان‌شرقی در دانشگاه تبریز افتتاح شد.

به گزارش شمس، دکتر صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه امروزه توسعه همه جانبه کشورها و هر جامعه ای به میزان زیادی به داشتن نیروی انسانی ماهر، توانمند، متخصص و متعهد وابسته است، تصریح کرد: در حال حاضر در کشورمان و به خصوص دانشگاه ها و مراکز نوآوری و فناوری ظرفیت ها و امکانات زیادی وجود دارد که باید از این پتانسیل ها برای شکوفاهی و رشد کشورمان در حوزه های مختلف استفاده شود.

وی اضافه کرد: با شناسایی نیاز و توانمندی های کشورمان در حوزه های مختلف و در این میان با مهارت افزایی و تربیت نیروهای متخصص، متعهد و با ایمان و با انگیزه کافی می توان بسیاری از نیازهای کشور را برطرف نمود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مسئولان و مدیران کشور در حد توان و با توجه به ظرفیت های حوزه کاری خود گام های موثری در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبری بردارند، یادآور شد: دانشگاه تبریز در راستای تحقق شعار امسال برنامه های مختلفی را پیش بینی و تدوین کرده و در حال اجرا دارد که افتتاح مدرسه اشتغال تبریز در این دانشگاه از جمله این برنامه ها است.

دکتر جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز هم در این آیین گفت: این دومین مدرسه اشتغال در سطح کشور است که در این دانشگاه افتتاح می شود و با همکاری صنایع و دیگر حوزه های مرتبط می توان در راستای اهداف تعیین شده این مدرسه حرکت های موثری در امر ایجاد اشتغال برداشت.

دکتر علی پورزیاد مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز هم با تشریح برخی اهداف و راهبردهای کلان ایجاد این مدرسه در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه گفت: ورودی این مدرسه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و خروجی آن هم افراد ماهر و متخصص آماده شروع بکار با توجه به نیازجامعه خواهد بود.

وی در ادامه مهارت آموزی با توجه به نیاز صنعت، پوشش همزمان مهارت های فنی و تخصصی و مهارت های عمومی و پایه ای، ارتقای بهره وری نیروی کار، پوشش نیاز های آینده صنعت، همراهی با مهارت آموزان در قالب فعالیت های مربیگری و منیتورینگ در طول دوره و … را از جمله اهداف ایجاد این مدرسه عنوان کرد.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز با اشاره به ارایه خدمات  مدرسه اشتغال تبریز گفت: مهارت افزایی شغلی، منتورینگ و مشاوره تخصصی شغلی، استعدادیابی شغلی، مهارت افزایی شخصی و مشاوره جذب نیروی کار از جمله خدمات این مدرسه است.

وی محل استقرار آن را مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز اعلام کرد و افزود: ارکان اجرایی این مدرسه هم مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، مدیریت امور فناوری دانشگاه تبریز و شتاب دهنده میزبان که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان فنی و حرفه ای استان، خانه صنعت و معدن استان، شهرک های صنعتی استان و اتاق بازرگانی صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، در این آیین همچنین برخی مدیران و کارشناسان شرکت کننده با ارایه دیدگاه ها و نظرات خود، پیشنهادهای را در راستای توسعه ایجاد اشتغال در استان ارایه کردند.

انتهای پیام /