اعمال مدرک تحصیلی برای فرهنگیان تنها به یک مقطع تحصیلی محدود نمی‌شود
اعمال مدرک تحصیلی برای فرهنگیان تنها به یک مقطع تحصیلی محدود نمی‌شود
ساعی با تاکید بر اینکه نباید با اعمال محدودیت‌های قانونی جلوی تحصیل فرهنگیان را سد کرد، گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون اعمال مدرک تحصیلی برای فرهنگیان تنها به یک مقطع تحصیلی محدود نمی‌شود.

به گزارش شمس، زهرا ساعی با بیان اینکه طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در نشست امروز کمیسیون تصویب شد، گفت: در سال ۹۳ شورای توسعه مدیریت و سرمایه رئیس جمهور احتساب مدارک تحصیلی را تنها برای یک مقطع تحصیلی و بالاتر مجاز کرد.

وی افزود: این اقدام با توسعه پایدار کارمندان و مجمع اداری همخوانی نداشت و محدودیتی برای ادامه تحصیل کارمندان به ویژه فرهنگیان محسوب می‌شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع اعمال مدرک تحصیلی مطالبه به حق فرهنگیان بود زیرا در مدارس و آموزش و پرورش معلمان هستند که نسل آتی را می‌سازند و برای اینکه معلمان باسواد با تحصیلات بالا و آشنایی آنها به جدیدترین دستاوردهای علمی را داشته باشیم باید مقطع تحصیلی آنها بالاتر رود.

وی یادآور شد: هر چقدر مسیر تحصیل آنها را هموار کنیم به تعلیم و تربیت فرزندانمان کمک کرده ایم و انتظار می‌رود این مصوبه سریع تر به صحن علنی ارائه شود.

ساعی افزود: مقرر شد یک تبصره به ماده ۶۶ قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شود که بر اساس آن احتساب امتیازات، حقوق مزایای مدرک تحصیلی مرتبط با شغل و پست مورد تصدی کارمند یا مشاغل دستگاه های اجرایی که حین خدمت توسط کارمندان با رعایت ضوابط ماده ۶۱ قانون اخذ می شود تنها به یک مقطع تحصیلی محدود نشود و در صورت نیاز دستگاه برای هر مقطع قابل محاسبه باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: فرهنگیان قشر زحمتکش و نخبه کشور هستند که زحمات زیادی می کشند و اگر تحصیلات خود را بالاتر ببرند باعث رشد، نمو و تعالی بحث آموزشی و تعلیم و تربیت در مدارس می شود در واقع هر میزان به مفاهیم درسی و رشته خود تسلط بیشتری داشته باشند به نفع دانش آموزان است و نباید با اعمال محدودیت های قانونی جلوی تحصیل آنها را سد کنیم.