اعتراضات پراکنده در چند نقطه کشور/ تخلیه مشکوک کامیون سنگ در اتوبان امام علی تهران/ بازداشت عناصر مسلح وابسته به گروهک نفاق/ افزایش خشونت‌ در برخی مناطق
اعتراضات پراکنده در چند نقطه کشور/ تخلیه مشکوک کامیون سنگ در اتوبان امام علی تهران/ بازداشت عناصر مسلح وابسته به گروهک نفاق/ افزایش خشونت‌ در برخی مناطق
روز شنبه هم در چند شهر کشور اعتراض به گران‌شدن بنزین از اولین ساعات صبح آغاز شد. این تجمعات محدود البته با بارش برف و ترافیک در معابر همراه شده و تاثیر بیشتری بر جریان رفت و آمد شهروندان گذاشت.

به گزارش شمس، با تصمیم دولت، بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه بار دیگر سهمیه‌بندی و قیمت‌های جدید آن نیز اعلام شد. با وجود اعلام ناگهانی آغاز سهمیه‌بندی، با گذشت ۲۴ ساعت از اجرا، عرضه بنزین در جایگاههای سراسر کشور بصورت عادی ادامه دارد و با برداشتن محدودیت کارت‌ جایگاه‌داران، مشکلی از بابت توزیع بنزین برای افرادی که تا کنون موفق به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند، وجود ندارد. اما همزمان، اعتراضات محدودی هم در برخی نقاط کشور به این اقدام شکل گرفته است.

روز جمعه، تحرکات و اعتراضات محدودی در برخی شهرها گزارش شد که با حضور نیروهای انتظامی و البته عدم استقبال عموم مردم، رو به سردی گذاشت و خاتمه یافت.

گزارشی از وضعیت روز جمعه را اینجا بخوانید:

وضعیت عادی عرضه بنزین در سراسر کشور/ داغ شدن بازار شایعات و عدم استقبال مردم از معدود تحرکات اعتراضی

روز شنبه هم در چند شهر کشور اعتراض به گران‌شدن بنزین از اولین ساعات صبح آغاز شد. این تجمعات محدود البته با بارش برف و باران و ترافیک در معابر همراه شده و تاثیر بیشتری بر جریان رفت و آمد شهروندان گذاشته است. گرچه، اعتراضات مردم در بسیاری از نقاط کشور آرام و در قالب تجمعات ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفره گزارش‌ شده است، اما سوء استفاده از این اعتراضات و کشاندن آن به معابر اصلی و بزرگراهها، باعث معطلی مردم و ترافیک سنگین شده است.

رسانه‌های بیگانه هم با استفاده از اخبار جعلی و تصاویر سال‌های قبل و خبرسازی (حتی کشته‌سازی) تلاش می‌کنند آتش اعتراض را شعله‌ور کنند. با از دسترس خارج شدن کانال آمدنیوز، حالا شبکه‌ وابسته به عربستان سعودی (ایران اینترنشنال)، نقش آمدنیوز و هماهنگ‌کننده اغتشاش را برعهده گرفته است. بی‌بی‌سی فارسی و چند کانال ضدایرانی دیگر نیز همزمان مشغول خبرسازی و انتشار اخبار (عمدتا جعلی و غیرواقعی) هستند.

بنابر گزارش‌های منتشرشده، در شهرهای مختلف زنان نقاب‌داری در میان معترضان و تجمعات آرام مردمی حاضر می‌شدند و با طرح شعارهای انحرافی و انجام حرکات خشونت‌بار، قصد برهم زدن امنیت و تحریک مردم را داشتند. تعدادی از این سازمان‌دهندگان حرکات خشونت‌بار تاکنون بازداشت شده‌اند.

در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت شهرهای کشور در روزی که گذشت، آمده است.

استان البرز/ تجمعات مردمی در برخی خیابان‌های کرج

در مرکز استان البرز برخی مناطق شهر از جمله آزادگان، ۴۵ متری کاج به سمت گوهردشت، تجمع آرام مردم برگزار شد. در این تجمع، مردم با خاموش کردن اتومبیل‌های خود، به سیاست‌های دولت و افزایش قیمت بنزین واکنش نشان دادند. در مسیر آزادگان به سمت چهارراه طالقانی نیز مردم با خاموش کردن اتومبیل‌های خود، مسیر رفت و آمد را مسدود کردند.

استان تهران/ تجمعات آرام مردم در شهریار، اسلامشهر و رباط کریم

در استان تهران و در شهرستان‌های شهریار، بهارستان، رباط کریم، قدس، دماوند، اسلامشهر و پردیس تجمعات آرامی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین برگزار شد.

در این تجمعات، مردم باخاموش کردن اتومبیل‌های خود، به سیاست‌های دولت در زمینه اصلاح قیمت بنزین اعتراض کردند.

در مسیرهای تردد خودروها در خیابان‌های اصلی بهارستان، رباط کریم، خیابان ولیعصر(عج) شهریار، خیابان کامیون‌داران بومهن به سوی تهران و نیز به سمت شمال، میدان جهاد دماوند و برخی دیگر از خیابان ها این توقف خودروها موجب انسداد مسیر تردد شد.

در شهریار و اسلامشهر عده‌ای با آتش زدن لاستیک و سطل‌های زباله‌ تلاش کردند اعتراض آرام مردم را به خشونت و انحراف بکشانند. در شهر قدس عده‌ای با حمله به اماکن عمومی، به اموال مردم و برخی ساختمان‌های اداری و بانک‌ها آسیب رساندند.

در شهر تهران نیز پیش از ظهر امروز در برخی مسیرها از جمله اتوبان امام علی، بزرگراه شهید باقری، بزرگراه رسالت و همت تعدادی از رانندگان با بستن مسیر رفت و آمد و خاموش کردن خودروهایشان، ترافیک چند ساعته سنگینی را ایجاد کردند.

همچنین در اقدامی مشکوک در اتوبان امام علی، یک کامیون حامل سنگ و نخاله ساختمانی بار خود را وسط اتوبان تخلیه کرد.

در برخی میادین تهران نیز تجمعات چند ده نفری صورت گرفت که چندان مورد استقبال مردم قرار نگرفته است.

استان فارس/ تجمع آرام مردم؛ حمله اوباش به پمپ بنزین و اماکن عمومی

از صبح روز شنبه مردم شیراز در نقاط مختلف شهر نظیر بلوار رحمت، کمربندی شیراز، چهار راه زرگری حضور یافته و در خصوص تغییر قیمت بنزین اعتراضات خود را مطرح کردند.

همزمان با اعتراضات آرام مردم، عده‌ای آشوبگر پمپ بنزین پانصد دستگاه شیراز را به آتش کشیدند که با ورود سریع آتش نشانی، مهار شد. اغتشاشگران حتی به نیروهای آتش‌نشانی و امدادی نیز تعرض کردند و با سنگ به آن‌ها حمله کردند.

اما از عصر امروز، اعتراضات در شیراز نیز با تحریک برخی لیدرهای سازمان‌یافته به خشونت گرایش یافت و شعارها نیز رنگ‌وبوی سیاسی پیدا کرد. با ورود افراد فرصت‌طلب، برخی اماکن عمومی به آتش کشیده شد.

برخی پمپ‌بنزین‌های شیراز همچون کوزه‌گری و بلوار رحمت به آتش کشیده شد و چندین خودرو متعلق به مردم و پلیس و حتی ماشین آتش‌نشانی نیز در نقاط مختلف شهر سوختند.

آشوبگران همچنین به چندین بانک، مرکز خرید و نیز شهرداری و دفتر امام‌جمعه صدرا حمله‌ور شده و خسارت‌هایی وارد کردند.

فارس همچنین از حمله تعدادی از اراذل به یکی از بیمارستان‌های شیراز نیز خبر داده است.

کرمان/ توضیحات فرماندار سیرجان درباره اتفاقات شب گذشته/ مرگ مشکوک یک شهروند عادی

محمد محمودآبادی، سرپرست فرمانداری سیرجان در گفتگویی تایید کرده در اعتراض‌های دیشب در این شهر علیه گرانی بنزین، یک شهروند عادی کشته شده است.

به گفته محمودآبادی «روشن نیست این فردا تیر خورده یا نه؛ پزشکی قانونی سیرجان درحال بررسی ماجرا است». به گفته وی، نیروهای امنیتی دیشب تنها مجوز شلیک تیر هوایی را داشتند و هیچ‌یک از نیروها دستور شلیک مستقیم نداشته است.»

سرپرست فرمانداری سیرجان تأیید کرد برخی معترضان قصد حمله به انبارهای نفت شرکت نفت و آتش زدن آن را داشتند که با مقابله نیروهای انتظامی و امنیتی موفق به این کار نشدند.

ظهر امروز هم عده ای در میدان آزادی کرمان حضور پیدا کردند و شعارهای سیاسی سر دادند. این افراد که صورت هایشان پوشیده بود از سایر مردم که تماشاگر آنها بودند، مردم را به اعتراض و اغتشاش فرامی‌خواندند.

از اوایل صبح امروز در رفسنجان نیز در بلوار طالقانی اعتراضات آغاز شد و به سمت میدان شهدا کشیده شد و مردم شعارهای ضددولتی سر می‌دادند.

لیدر این تجمعات دو دختر به همراه تعدادی مرد بودند که مردم را تشویق به شعاردادن و تجمع می‌کردند.

براساس گزارش فارس، یکی از معترضین که سعی در به آشوب کشیدن اعتراضات داشت، یک نیروی پلیس را با چاقو زخمی کرد.

در شهر جیرفت نیز اعتراضاتی در جریان است که در بسیاری موارد،‌ مردم مانع به خشونت کشیده شدن اعتراضات شده‌اند. در جیرفت عده‌ای به ساختمان فرمانداری نیز حمله کردند. فرمانده سپاه جیرفت با حضور در میان مردم، با آنان به گفتگو پرداخت.

لرستان/ معترضان خرم‌آبادی:شعار اشتباهی و شیشه شکستن نداریم

در مرکز استان لرستان برخی مناطق شهر از جمله خیابان مطهری امروز شاهد تجمع آرام مردمی بود که با خاموش کردن ماشین‌هایشان به سیاست‌های دولت در زمینه اصلاح قیمت بنزین واکنش نشان دادند. در این تجمع ها شعارهایی در مورد گرانی و تورم سر داده شد.

همراهی نیروهای پلیس با مردم معترض از ویژگی های تجمع آرام امروز در خرم آباد و سایر شهرستان های استان بود. هم اکنون شهرهای استان لرستان در آرامش به سر می‌برند و تاکنون تجمع مردمی در فضایی آرام برگزار شده است.

در تجمع آرام امروز خرم‌آباد مردم ضمن یادآوری اینکه شعار اشتباهی و شیشه شکستن ندارند، تأکید کردند که اجازه نمی‌دهند از تجمعات آن‌ها ضدانقلاب سوءاستفاده کند.

اصفهان/ اعتراض آرام مردم و ترافیک سنگین در برخی معابر

پیش از ظهر و عصر امروز، مردم اصفهان نسبت به اصلاح بهای بنزین در خیابان ها تجمع داشته و خواسته‌های خود نسبت به بررسی مجدد بهای بنزین را مطرح کردند. در این تجمع مردم شعارهایی در اعتراض به اقدام دولت و سهمیه‌بندی بنزین سر دادند. تجمع چند ده نفری مردم، منجر به مسدود شدن مسیر عبور و مرور در برخی بزرگراه‌های این شهر شد.

با تاریک شدن هوا و سوء استفاده عده‌ای از عناصر مشکوک و سازمان‌یافته، در مواردی حمله به اموال و اماکن عمومی و به آتش کشیدن چند بانک نیز گزارش شده است.

در برخی خیابان‌ها نیز آتش زدن لاستیک و آسیب رساندن به خودروها و اموال مردم اصفهان گزارش شده است.

بوشهر/ نگرانی مردم از افزایش قیمت‌ها

به دنبال اصلاح قیمت بنزین، مردم بوشهر از صبح امروز شنبه در مقابل استانداری تجمع کردند و از مسئولان خواستند تا نسبت به رفع نگرانی آنها اقدامات لازم انجام شود.

در برخی شهرهای استان بوشهر نیز مردم در برخی خیابان‌ها به صورت مسالمت‌آمیز تجمع کرده و خواسته‌هایشان را مطرح کرده‌اند.

مردم در این تجمعات مشکلات اقتصادی ناشی از افزایش قیمت‌ها را با شعارهای مختلف به گوش مسئولان رساندند.

تبریز/ تحریک اعتراض آرام مردم توسط افراد نقاب‌دار

اعتراض مسالمت آمیز مردم تبریز در پی تغییرات قیمت بنزین در میدان شهید فهمیده این شهر برگزار شد.

تجمع مردم در میدان شهید فهمیده تبریز و اعتراض مسالمت آمیز به گرانی بنزین بود که مردم در شعارهایشان خواستار توقف این طرح شدند. چایکنار تبریز هم شاهد اعتراض مردم و ترافیک سنگین بود.

عده‌ای از افراد مشکوک و نقاب‌دار تلاش کردند اعتراض آرام مردم تبریز به خشونت بکشانند و در مقاطعی با نیروهای انتظامی درگیری ایجاد کردند که به سرعت اکثر مردم از آنان جدا شدند و عده محدودی اقدام به سنگ پرانی کردند.

بندرعباس/ بازداشت عامل انتشار تصاویر جعلی

عامل انتشار تصاویر جعلی آتش زدن پمپ بنزین در بندرعباس دستگیر شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان خبر داد فردی که در فضای مجازی تصاویر جعلی تحت عنوان «آتش زدن پمپ بنزین بندر عباس» منتشر کرده‌ بود، بازداشت شد. این تصاویر مربوط به آتش سوزی یک پمپ بنزین در میسوری آمریکا و در سال ۲۰۱۴ است.

ایلام/ تجمع آرام مردم و اصناف

امروز در مرکز شهر ایلام و و چند شهر دیگر این استان جمعی از مردم و صنف‌های مختلف با برگزاری تجمع اعتراضی، خواستار اصلاح قیمت بنزین شدند. رانندگان تاکسی در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام امروز از وضعیت قیمت بنزین گلایه داشتند و معتقد بودند این قیمت با نرخ کرایه‌ها همخوانی ندارد.

مردم اعلام کردند هیچ خواسته‌ای جز اصلاح قیمت بنزین ندارد و موضع خود را در مخالفت با هرگونه آشوب احتمالی و خسارت به اموال عمومی، اعلام کردند.

شهرستان دهلران نیز شاهد برگزاری تجمعاتی در اعتراض به سهیمه‌بندی بنزین بود.

مازندران/ برگزاری تجمع بنزینی؛ دادستان به میان مردم آمد

پیش از ظهر و عصر شنبه برخی مناطق مازندران شاهد تجمع مردم برای ابراز نگرانی به افزایش قیمت بنزین بود. جمعی از رانندگان بهشهری هم به اصلاح و افزایش قیمت بنزین، اعتراض کردند.این اعتراضات تحت کنترل و مدیریت نیروهای انتظامی و امنیتی برگزار شد.

در شهر ساری هم رانندگان با خاموش کردن خودروهایشان در خیابان‌های شهدا و فرهنگ، به افزایش قیمت بنزین واکنش نشان دادند و بعد از ساعتی مسدود کردن خیابان و ایجاد ترافیک، با پادرمیانی مسوولان انتظامی و گفتگوی دادستان شهر با مردم، وضعیت به شرایط عادی بازگشت.

قزوین/ برپایی تجمع آرام در اعتراض به اصلاح قیمت بنزین

رانندگان قزوین، صبح شنبه، با خاموش کردن خودروهای خود در چهارراه ولیعصر نسبت به افزایش قیمت بنزین اعتراض کردند. این اعتراض کم تر از یکساعت به طول انجامید و پایان یافت.

نیروهای بسیجی، ماشین های آتش نشانی و پرسنل نیروی انتظامی در مناطق مختلف شهر قزوین حضور دارند و برای برقراری نظم و امنیت در آماده باش کامل هستند.

تجمع آرام مردم ارومیه/ نگرانی مردم از افزایش قیمت کالاهای اساسی

در پی اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت مردم ارومیه و شهرهای آذربایجان غربی در میدان انقلاب ارومیه تجمع آرامی برگزار کردند.

در این تجمع که با حضور آرام و بدون سردادن شعارهای مخرب برگزار شد شرکت کنندگان خواستار حمایت دولت از اقشار ضعیف و محروم و نیز عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی بودند. در این تجمع که تا ساعات اولیه امشب نیز ادامه داشته است، نیروهای نظامی و پلیس برای برقراری امنیت و نیز عدم ترافیک در شهر ارومیه حضور دارند.

لیدرهای اغتشاشات مشهد دستگیر شدند

نیروهای انتظامی و امنیتی تعدادی از لیدرهای اغتشاشات دیشب و امروز مشهد را دستگیر کرده اند.

معترضان امروز با حضور در خیابان شعارهایی علیه رئیس جمهور و با محتوای اعتراض به گران شدن بنزین سر دادند و تعدادی هم با حضور در وسط خیابان و شعار “بیا وسط بی غیرت” از تماشاگران اطراف خیابان و پیاده‌روها خواستند تا به جمع آنها اضافه شوند. به رغم این شعارها اما جمعیت زیادی به معترضان اضافه نشد.

کرمانشاه/ درگیری‌های پراکنده در برخی خیابان‌ها

از ابتدای صبح امروز تجمع و پارک خودروها در خیابان‌های کرمانشاه، راه بندان ۲ کیلومتری در حد فاصل بلوار طاق بستان تا استانداری ایجاد کرد. نقطه تجمع و اعتراض مردم بلوار طاق بستان و میدان آزادی است.

شعارهای معترضان “ایرانی باغیرت حمایت حمایت” “مرگ بر گرانی” است.

در جوانرود هم اعتراضات به صورت مسالمت آمیز صورت گرفته و مردم با خاموش کردن خودروها دست به اعتراض زدند. فرماندار این شهرستان با حضور در بین مردم و گتفگو با آنان سعی در آرام کردن فضا دارد.

در برخی نقاط کرمانشاه اعتراضات به درگیری با پلیس انجامید. فنس‌های وسط خیابان و بیلبوردهای تبلیغاتی آتش زده شدند و معترضان به پمپ بنزین حمله کردند که با واکنش‌ نیروهای انتظامی همراه بود.

استان خوزستان/ آتش زدن چند بانک و خشونت در برخی مناطق

از شب گذشته اعتراضات پراکنده در برخی مناطق استان خوزستان از جمله تجمعات ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در چند نقطه اهواز آغاز شد که امروز نیز این اعتراضات ادامه پیدا کرد و با ورود افراد مشکوک، به خشونت کشیده شد. در اهواز افراد نقاب‌دار با حمله به اماکن عمومی، به چند بانک آسیب‌هایی وارد کردند.

در خرمشهر نیز تجمعات به آشوب کشیده شد و برخی از خودروهای پارک شده در مرکز شهر مورد تعرض افراد آشوبگر قرار گرفت. فروشگاهها، منازل مسکونی و بانک‌ها نیز از تعرض تخریب‌گران در امان نبودند.