اصناف متخلف در آذربایجان‌شرقی ۲۱ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال جریمه شدند
اصناف متخلف در آذربایجان‌شرقی ۲۱ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال جریمه شدند
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: اصناف متخلف در حوزه کالا و خدمات استان طی ۹ ماه امسال در واحدهای اجرای احکام به پرداخت بیش از ۲۱ هزار و ۴۸۲ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش شمس، صمد حضرتی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان جریمه به دنبال رسیدگی و مختومه شدن ۱۱ هزار و ۱۹۴ پرونده تخلف از سوی واحدهای اجرای احکام در این حوزه صادر شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۱ هزار و ۱۹۰ پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات به واحدهای اجرای احکام وارد شده است و روند رسیدگی به ۲۱۱ پرونده تخلف در این حوزه نیز ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز به دنبال رسیدگی و مختومه شدن سه هزار و ۲۳۹ پرونده تخلف، برای متخلفان در این حوزه بیش از سه هزار و ۱۸ میلیارد ریال جریمه صادر شده است.

حضرتی، ادامه داد: در این بازه زمانی سه هزار و ۲۱۳ پرونده تخلف در حوزه قاچاق کالا و ارز به واحدهای اجرای احکام استان وارد شده و هم اکنون رسیدگی به ۱۸۵ پرونده تخلف در این حوزه در جریان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در ۹ ماه امسال ۷۲۸ پرونده تخلف در حوزه بهداشت، دارو و درمان رسیدگی و مختومه شد، گفت: به دنبال رسیدگی به این پرونده ها برای متخلفان بیش از ۳۱ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

حضرتی، افزود: در این مدت ۷۳۲ پرونده تخلف در حوزه بهداشت، دارو و درمان به واحدهای اجرای احکام استان وارد شده و هم اکنون رسیدگی به ۹ پرونده تخلف در جریان است.

وی با اشاره به اجرای طرح نظارت بر داروخانه های استان یادآوری کرد: در اجرای این طرح به مدت هشت روز، ۱۵۰ داروخانه در سطح استان مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد چهار مورد تخلفات جزیی شامل ۲ مورد عدم فروش دارو و ۲ مورد عدم حضور مسوول فنی در داروخانه ثبت شد.

حضرتی، با بیان اینکه پرونده تخلفات مربوط به عدم فروش دارو در شعبه تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است، ادامه داد: در اجرای این طرح، از شهرستان های استان گزارشی مبنی بر بروز تخلف در داروخانه ها ارسال نشده است.

به گزارش ایرنا، در آذربایجان شرقی با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت و ۲۱ شهرستان، حدود ۸۰۰ داروخانه وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها در تبریز، مرکز استان فعالیت می کنند.