اصل بر برگزاری «حضوری» امتحانات است/ سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ماست
اصل بر برگزاری «حضوری» امتحانات است/ سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ماست
پاشایی گفت: امتحانات دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، مگر آنکه بیماری کرونا تشدید شود.

«جعفر پاشایی» در گفتگو با خبرنگار شمس در تشریح نحوه بازگشایی مدارس اظهار داشت: مدیر و شورای مدرسه با هماهنگی خانواده‌ها، دانش‌آموزان را گروه بندی می‌کنند تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، ممکن است در طول هفته برخی دانش‌آموزان دو روز یا گروهی دیگر سه روز در هفته در مدرسه حضور یابند و برخی مدارس نیز بصورت تماماً حضوری فعالیت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سلامتی دانش‌آموزان خط قرمز ماست، خاطرنشان کرد: حسب همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از اغلب مدارس پرجمعیت بازدید و پروتکل‌ها بررسی و تایید شده است. البته در ابتدای مسیر بازگشایی مدارس هستیم و ممکن است نواقصات و نارسایی‌هایی وجود داشته باشد که مورد پیگیری قرار میگیرد تا مشکلی پیش نیاید.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا اجازه خاموشی چراغ آموزش را ندادیم، توضیح داد: سلامت و تندرستی دانش‌آموزان و معلمان برایمان ارجحیت دارد، از اول مهر سال جاری مدارس زیر ۱۵ نفر در روستاها بصورت حضوری فعال‌اند، مدارس شهری نیز طبق الگوی کلی وزارت آموزش و پرورش، از اول آذرماه بازگشایی شده‌اند.

وی در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان گفت: بالای ۹۵ درصد از فرهنگیان در سطح استان حداقل یک دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و بیش از ۸۵ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شده‌اند.

پاشایی در پاسخ به این سوال که امتحانات دانش‌آموزان به چه صورت برگزار خواهد شد، یادآور شد: آموزش و پرورش مجری مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناست و نحوه برگزاری امتحانات منوط به تصمیم این ستاد است، در شرایط موجود اصل بر برگزاری حضوری امتحانات است، مگر آنکه شرایط فرق کند.

وی با اذعان به کمبود معلم در استان آذربایجان‌شرقی افزود: امسال با بازنشستگی ۳ هزار نفر از فرهنگیان بیشترین میزان خروجی را داشتیم، در حالیکه ورودی ما حدود ۱۵۰۰ نفر است. یکی از کلیدی‌ترین عناصر آموزش و پرورش، نیروی انسانی و به طور اخص معلم است و ما برای ارتقا کیفیت آموزش به منابع انسانی نیاز داریم.

این مقام مسئول از وجود ۳۳ هزار کلاس درسی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: از این میزان یک سوم آن‌ها «مستحکم» ؛ یک سوم «نیمه مستحکم» و یک سوم باقی‌مانده نیز «نیاز به مرمت و بازسازی دارند»، اما نا ایمن و خطرآفرین نیستند.

وی در پایان بیان داشت: ساخت و مرمت و نوسازی فضاهای آموزشی بر عهده ادارات کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس است و در استان ما نیز با مشارکت‌های مردمی و حمایت خیرین، گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

انتهای پیام /