اصلاح ساختار و توسعه در بودجه بر حسب پیشنهادات نخبگان
اصلاح ساختار و توسعه در بودجه بر حسب پیشنهادات نخبگان
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این امر را به صورت عمومی فراخوان دادیم تا از همه طیف‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، پیشنهادات را دریافت کنیم و پس از چکش کاری در لایحه بودجه درج کنیم.

به گزارش شمس، روح الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه موضوع بودجه ۱۴۰۰ موضوع بسیار مهم برای آینده کشور است، اظهار کرد: این لایحه، اولین بودجه‌ای است که در مجلس یازدهم بررسی می‌شود، لذا با حساسیت بیشتری دنبال می‌کنیم تا با آسیب شناسی، نقاط ضعف را رفع کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ بودجه‌ای است که دولت فعلی در نیمه نخست سال آینده با این بودجه سر و کار دارد، افزود: نیمه دوم سال آینده، دولت جدید بر سر کار است و بررسی بودجه از منظرهای مختلف اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این است که بودجه با کسری پنهان مواجه خواهد شد، گفت: اطلاعات بودجه این را به ما نشان می‌دهد که در تأمین منابع با مشکلات جدی مواجه می‌شویم و این موضوع بسیار محتمل است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در توزیع بودجه هم در بخش هزینه کرد و استان‌ها و وزارتخانه‌ها، برش استانی بودجه و مسائل آذربایجان شرقی در بودجه مهم است و باید در مجلس به صورت جدی چکش‌کاری شود.

وی تصریح کرد: در این فراخوان عمومی، از مردم، نخبگان، دانشگاهیان و مدیران اجرایی فعلی و سابق درخواست می‌کنیم با مطالعه لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیشنهادات خود را ارسال نمایند، چراکه تلاش می‌کنیم تراز جدیدی از نمایندگی را با ورود نظرات کارشناسی نخبگان به حوزه حکمرانی ارائه کنیم.

متفکرآزاد، مسیرهای ارائه پیشنهادات برای لایحه بودجه ۱۴۰۰ را ایمیل و شماره تلفن فضای مجازی دفتر خود عنوان کرد و ادامه داد: آدرس ایمیل info@motafakkerazad.ir و شماره تلفن فضای مجازی ۹۳۸-۹۰۲۷-۰۹۳۸ مسیرهای دریافت پیشنهادات است و تا پایان روز پنجشنبه ۲۰ آذر ارسال کنند که تیمی این پیشنهادات را بررسی کرده و پیشنهادات دارای قابلیت عملیاتی را برای بهره گیری در بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه می‌کنیم.