اصلاحات اقتصادی باید با کمترین مشکل برای مردم همراه باشد
اصلاحات اقتصادی باید با کمترین مشکل برای مردم همراه باشد
امام جمعه موقت تبریز گفت: در اصلاحات وضعیت اقتصادی و‌ معیشتی مردم و بهبود آن باید مواظب باشیم تا به مردم فشار نیاید زیرا عامه مردم از حیث معیشت تحت فشار هستند و باید مراقب بود و به افراد منفعت‌طلب اجازه ندهیم تا هر کاری می‌خواهند بکنند.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین  رسول عبدالهی امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور با شکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در روسیه جنگی با اوکراین اتفاق افتاده است که بهترین تعبیر برای جنگ همان تعبیر رهبر معظم انقلاب است که فرموده‌اند ما خواستار جنگ نیستیم ولی منبع این جنگ خود آمریکاست که حیات خلوت خود ناتو را بغل گوش روسیه ایجاد کرده است.

وی افزود: دیدگاه‌های مختلفی از این جنگ وجود دارد که یک دیدگاه این است که آمریکا می‌خواهد تا روسیه مغلوب  شود و دیدگاه دیگر این است که نه غالب باشد و نه مغلوب و سومین دیدگاه هم حاکی از آن است که روس‌ها غالب شوند زیرا غالب نشوند شیطنت‌های ناتو نه تنها برای روس‌ها بلکه به جاهای دیگر هم تسری خواهد یافت.

عبدالهی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با حفظ هویت و استقلال و عمل به شعار نه غربی و نه شرقی پیش می‌رود و هیچگاه به هیچ دولت و قدرت وابسته نیست، افزود: ایران اسلامی براساس اقتضای خود تصمیم می‌گیرد.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه فرهیخته روس، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار مردم ایران را تجلیل می‌کنند چراکه همه دیدند که مردم ایران با وجود فشارهای تحریم چه مقاومتی کردند و لحظه‌ای از شعار مقاومت خود دست نکشیدند.

وی متذکر شد: الان مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران سمبل و‌ نمونه مقاومت و تلاش به جامعه روسیه معرفی می‌شوند.

وی، سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر آثار خیرات سفر رئیس‌جمهور را ببینیم.

عبدالهی، به اعلام مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: ایام گرامیداشت امامزادگان، دهه کرامت و رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد را در این هفته داشتیم.

وی گفت: هنوز فضا معطر به عطر امام و رحلت ایشان و گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد است؛ این روزها را گرامی داشته و برای همه این عزیزان غفران و علو درجات خواستاریم.

امام جمعه موقت تبریر با تاکید بر اینکه آثار علمی امام رحمت‌الله در همه حوزه‌ها جمع شده و در پنجاه جلد چاپ شده است، گفت: شخصیت سیاسی امام، بعد علمی او را تحت الشعاع قرار داده است چراکه برای شناخت امام باید به بعد علم و دینی ایشان توجه کرد زیرا امام یک انقلاب بزرگ را به عالم معرفی کرد، تفکر دینی و معنوی‌گرایی را به ارمغان آورد، در حالیکه آن روزها دین را افیون جامعه می‌دانستند.

وی ادامه داد: برای شناخت حکیمانه امام باید به شاگردان ایشان مراجعه کرد و بهترین مرجع نیز بیانات مقام معظم رهبری است.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز جامعیت امام در همه بخش‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: مهم‌ترین ویژگی امام رضوان الله، الهی بودن ایشان است، ایشان همه کارهایش اعم از سکوت، غضب، محبت و … به خاطر خداوند بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همیشه پیشرو بود و از مردم خواست که بیایید، ادامه داد: امام رحمت‌الله شجاع بود و هیچگاه زیر سلطه ظلم نمی‌رفت، در اصول تزتزلی نداشت و خود را همیشه خادم مردم می‌دانست و به مردم اعتماد داشت.

عبدالهی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب امسال در سخنرانی ۱۴ خردادماه، هفت نکته کلیدی فرمودند؛ ایشان تاکید کردند تا اجازه ندهیم که هویت و اصالت را از انقلاب بگیرند و حقیقت را منحرف کنند، اجازه ندهیم که امام تحریف شود و رده‌های ارتجاع در جامعه حاکم شود، همیشه باید دروغ و فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنیم و مواظب  باشیم تا جنگ روانی در کشور ما تاثیرگذار نباشد، جلوی آن عده‌ای را بگیریم که تلاش می‌کنند تا به جامعه تزریق کنند که انقلاب به بن‌بست رسیده است.

وی متذکر شد: البته در اصلاحات وضعیت اقتصادی و‌ معیشتی مردم و بهبود آن باید مواظب باشیم تا به مردم فشار نیاید زیرا عامه مردم از حیث معیشت تحت فشار هستند و باید مراقب بود، به افراد منفعت‌طلب اجازه ندهیم تا هر کاری می‌خواهند بکنند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

امام جمعه موقت تبریز گفت: حقیقتا ملت ایران یک ملت بزرگ است و اگر شبانه روز برای مردم خدمت کنیم، کم است؛ آنها ولی‌نعمت ما هستند.

وی در ادامه، پیشنهادی هم برای تشکیل میز مطالبات در نماز جمعه تبریز توسط اصناف مختلف داد و در این خصوص گفت: نماینده ولی فقیه در استان همیشه کارهای بزرگ ودابتکاری کردند که سایر استان‌ها هم در استان خود اجرا کرده‌اند، به عقیده بنده هر هفته یک نماینده از هر صنف با مردم در نماز جمعه صحبت کند و مطالبات و مشکلات صنف خود را با مردم و مسوولان در میان بگذارند که البته این پیشنهاد باید از همه جوانب مورد بررسی قرار گیرد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره بر اینکه در روزهای پایانی دهه کرامت هستیم،افزود: چهار امام در وصف حضرت معصومه(س) بانوی بزرگ حدیث دارند.

وی، در بخش دیگر خطبه‌ها با بیان اینکه در قرآن کریم چندین بار از لباس در تعابیر مختلفی نام برده شده است، گفت: یکی از معانی لباس همان پوشش و وسیله زیبایی است، معنی دیگر شب است که از آن به عنوان لباس یاد شده است که شب را وسیله آرامش و سکوت می‌داند.

 خطیب جمعه تبریز ادامه داد: در معنی دیگر زوجین را به همدیگر لباس تعبیر کرده‌اند که زن برای شوهر و شوهر برای هم وسیله آرامش و تکمیل بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: معنی دیگر لباس، لباس تقواست که انسان آراسته به تقوا باید این لباس را بر تن کند.

استاد حوزه و دانشگاه به میلاد امام هشتم اشاره کرد و گفت: انسان نمی‌تواند حقیقت کامل شخصیت ائمه را بشناسد و‌ظرف وجود انسان محدود است اما به اندازه ظرف وجود خود می‌تواند بهره‌مند شود.

وی افزود: مطالعه سیره و تاریخ ائمه یک بسته کامل است و شناخت ذره‌ای از سیره امامان به شناخت و درک سایر ائمه‌ها بستگی دارد.

عبدالهی بیان داشت: در تاریخ زندگی امام رضا(ع) باید گفت که ۵۵ سال عمر بابرکت ایشان بود و بیست سال امامت کردند.

وی متذکر شد: افرادی که مدام به دنبال عیب و ایراد است و از فضای مجازی و هر بستر دیگری برای بردن آبروی دیگران و یا ضرر رساندن به دیگران استفاده می‌کنند، جزو شرالناس هستند و طبق فرموده امام رضا(ع)، فرد عاقل به کسی شر نمی‌رساند.

امام جمعه موقت تبریز گفت: امام رضا(ع) فرموده‌اند که ای خیران، ای افرادی که دست‌تان به خیر است بدانید که انسان‌های عاقل از طلب حوائج دیگران ناراحت نمی‌شوند بلکه به آنها کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: انسان عاقل عزت را در سایه دشمن را نمی‌پذیرد و از شهرت بیزار هستند.

انتهای پیام /