اشیاء تاریخی کشف شده از مقبره الشعرا را چه کردید؟/ استخوان‌های به دست آمده از حفاری شبانه حمل شد
اشیاء تاریخی کشف شده از مقبره الشعرا را چه کردید؟/ استخوان‌های به دست آمده از حفاری شبانه حمل شد
محرم محمدزاده خواهان توضیح مسیئولین درخصوص میزان اشیای تاریخی کشف شده در حفاری مقبره الشعرا و محل نگهداری آن شد.

به گزارش خبرنگار شمس، محرم محمدزاده پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز با انتقاد از ساخت هتل چند طبقه در مجاورت مقبره‌الشعرا، اظهار داشت: در سایر شهرها ساختمان‌های احداث شده در اطراف ابنیه‌های تاریخی را تخریب می‌کنند اما در تبریز در کنار مقبره‌الشعرا هتل ۱۰ طبفه ساخته‌اند.

وی افزود: شهرداری می‌گوید مجوز ساخت این هتل را میراث فرهنگی صادر کرده است و حال مدیرکل میراث فرهنگی مدعی‌ است این نهاد مجوزی اعطا نکرده است؛ این وسط معلوم نیست با کدام مجوز کنار مقبره‌الشعرا ساختمان ۱۰ طبقه بلند کرده‌اند.

عضو شورای شهر تبریز متذکر شد: تا زمانی که هیچ‌یک از نهادهای شهرداری تبریز و اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تخریب ابنیه‌های تاریخی و ساخت و ساز در مجاورت آنان را برعهده نمی‌گیرند و پاسخگو نیستند این روند ادامه می‌یابد.

وی حفاری مقبره‌الشعرا را بیجا خواند و تاکید کرد: آیندگان از ما خواهند پرسید این مکان را چرا حفاری کردید و اشیای تاریخی به دست آمده از آن چه شد؟ بسیاری از قبور مقبره‌الشعرا را کندند و استخوان‌های آن را شبانه انتقال دادند!

فریدون بابایی اقدم دیگر عضو شورای شهر تبریز در تکمیل سخنان محمدزاده گفت: بارها شنیده‌ایم که تبریز چندین بار به خاطر زلزله با خاک یکسان شده است، حتی وقتی یک شهروند برای لوله گاز حفاری می‌کند اشیا تاریخی پیدا می‌کند و با چنین ظرفیتی ما هنوز در دانشگاه تبریز رشته باستان‌شناسی نداریم.

انتهای پیام/