اشک شوق از لذت امکان آغاز زندگی/ چتر گسترده مهربانی بر سر زندگی زوجین جوان
اشک شوق از لذت امکان آغاز زندگی/ چتر گسترده مهربانی بر سر زندگی زوجین جوان
به همت سازمان تبلیغات آذربایجان‌شرقی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) چهل جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تهیه و به شهرستان‌ها ارسال شد.

فرهنگی شمس: ازدواج سنت حسنه پیامبر گرامی اسلام است و در دین ما بسیار به آن تاکید شده است، با این حال این روزها به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از زوجینی که در دوران عقد به سر می‌برند به دلیل تهیه نشدن مایحتاج اولیه زندگی در آغاز زندگی مشترک خود مانده‌اند.

روز گذشته اما به مراسمی دعوت شدم که چتر مهربانی را بر سر زوجین نیازمندی که در آغاز راه با مشکلات اقتصادی مواجه شده بودند، باز کرده و اهدای ۴۰ جهیزیه به نوعروسان انجام شد. این کار خیر به همت سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) انجام شد تا گره‌گشایی هرچند کوچک در آغاز زندگی زوج‌های جوان باشد؛ زوج‌های جوانی که اکثرا از شهرستان‌های استان آمده بودند و برق شوق را می‌توانستیم در چشم‌های آنان ببینیم.

گره خوردن فعالیت‌های فرهنگی به خدمات اجتماعی

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شعبانی گره خوردن فعالیت‌های فرهنگی با خدمات اجتماعی را اتفاق مبارکی دانست و گفت: این اتفاق می‌تواند تاثیرپذیری کار فرهنگی را چندین برابر کند.

وی ادامه داد: اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سازمان تبلیغات در کنار هم کارهای فرهنگی را به خدمات اجتماعی گره بزنند بسیار مبارک است و این روند را ادامه خواهیم داد.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این مراسم عنوان کرد: سازمان تبلیغات، روحانیت و مجموعه‌های منتسب به مقام معظم رهبری خادم مردم هستیم و اینکه با مردم همراه شویم مطلوب‌ترین حالت است.

وی ادامه داد: از پیامبر گرامی اسلام آموخته‌ایم که خدمت و تبلیغ دین به هم گر خورده‌اند و ما به همین دلیل احساس کوتاهی و شرمندگی در آنچه که باید انجام می‌دادیم، داریم؛ خودم را خادم مردم می‌دانم و امیدوارم که لایق چنین خدمتی باشم.

۴۰ زوج جوان به مشهد مقدس سفر می‌کنند

در پایان این مراسم مدیرکل جدید اوقاف آذربایجان‌شرقی از اهدای کمک هزینه ۵۰۰ هزار تومانی به این ۴۰ زوج جوان برای سفر به مشهد مقدس خبر داد. بعد از این خبر بود که ماشین‌های حمل جهیزیه‌ها به سمت شهرستان‌ها روانه شدند تا خانه نوعروسان نیازمند اما با عزت چیده شود.