استفاده یزد از تجربیات مدیریت شهری در تبریز/ ساختمان دانشگاه آزاد ناایمن نیست
استفاده یزد از تجربیات مدیریت شهری در تبریز/ ساختمان دانشگاه آزاد ناایمن نیست
جلسه امروز شورای شهر تبریز با گزارش رئیس دانشگاه آزاد، سخنان رئیس شورای یزد و تذکرات اعضا به پایان رسید.

به گزارش شمس، جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور تعدادی از اعضای شهر یزد آغاز شد. در دشتور جلسه اول آرش رنجبران، رئیس دانشگاه آزاد تبریز با حضور در صحن شورا اظهار داشت:  دانشگاه آزاد با ۳۵ واحد مرکز در استان آذربایجان شرقی و ۱۷۰۰ نفر هیئت علمی یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه دانشگاه صرفا محل اخذ مدرک نیست و باید شغل دانشجویان را تأمین کند،گفت: در همین راستا در حوزه مسائل مدیریت شهری اقداماتی انجام شده است و پایان نامه ها را به این سمت سوق خواهیم داد، همچنین طرح پویش کارآفرینی را به طور جدی پیگیر هستیم دانشجویان با همکاری صنعت گران تربیت پیدا کرده و مهارت کسب می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد تبریز در خصوص موضوع دانشکده علامه امینی اظهار داشت: این ساختمان ناایمن نیست؛ بعد از زلزله ورزقان که ده سال از آن می‌گذرد، مسائلی پیرامون آن مطرح است.

وی ادامه داد: این ساختمان از سال ۹۱ تا به امروز مرتبا توسط اداره عمران دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار گرفته و به دلیل حادثه‌ای که در متروپل افتاد حساسیت ما زیاد شده است.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد:‌ ما دانشجویان را مثل خانواده خود می‌دانیم و من خودم را پدر ۵۰‌ هزار دانشجو می‌دانم و به همین دلیل هم به مساله حساس هستیم.

وی ادامه داد: مطابق گفته اداره عمران ما در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و در صورت زلزله با ریشتر بالا ساختمان امینی آسیب پذیرتر از سایر ساختمان‌ها می‌باشد.

در دستور جلسه دوم عزیزالله سیفی رئیس شورای شهر یزد با حضور در صحن شورای شهر تبریز اظهار داشت: سالها یک تبریزی شهردار یزد بود و همچنین یک نفر از اهالی تبریز هم رئیس شورای شهر تبریز بود، در حال حاضر هم شهردار یکی از مناطق مهم یزد تبریزی است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان از ارتباط نزدیک فرهنگی، دینی و اجتماعی شهرهای یزد و تبریز دارد.

رئیس شورای شهر یزد ابراز داشت: تبریز در سالهای گذشته به عنوان بهترین شهر ایران برای زندگی معرفی شده و همچنین سالها به عنوان تمیزترین شهر ایران بوده است.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا از تجربیات تبریز به ویژه در خصوص جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم.

سیفی در پایان تصریح کرد: شهر یزد یکی از شاهراه‌های اصلی مسافری و همچنین در سالهای گذشته به عنوان شهر پاک معرفی شده است، امیدوارم با کمک همدیگر بتوانیم به مردم شهرهای یزد و تبریز خدمت کنیم.‌

دستور جلسه بعدی بررسی طرح یک فوریتی اعضای شورا مبنی بر الزام شهرداری کلانشهر تبریز در خصوص ارائه برنامه و لایحه جامع و کاربردی و اجرایی در راستای عمل به وظایف ماده ۵۵ قانون شهرداری تبریز بود که روح الله دهقان نژاد در این خصوص گفت: این طرح خارج از وظایف شهرداری نیست و برای تاکید آورده شده است.

وی ادامه داد: شهر تبریز به شهر بدون گدا معروف است ولی در چهارراه افرادی را می‌بینیم که برای چهره شهر خوب نیست و باید ببینیم این افراد واقعا نیاز مالی دارند یا نه؟

فریدون بابایی اقدم هم در خصوص این طرح اظهار داشت: این موضوع طرح خوبی می باشد ولی باید از همدیگر تفکیک شوند، باید مکانیسمی تعریف شود.

وی ادامه داد: گداهایی که در چهار راه‌ها هستند ساعت کار و ‌میدان مشخص حضور دارند باید این مساله را به مردم اطلاع رسانی کنیم و یک شماره تماسی برای جمع آوری این افراد در اختیار مردم قرار بگیرد. البته مرکز فرزندان رحمت در خصوص کودکان کار، اقدامات بسیارخوبی انجام داده اند.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز هم در این خصوص توضیح داد: با توجه به جمعیت تبریز، متکدی چندانی در تبریز نداریم. تکدی گری موضوعی است که در ارزیابی شهرها مورد توجه قرارمی‌گیرد.

وی ادامه داد: تکدی گری در تبریز قابل مقایسه با تهران و اصفهان نیست و ما همواره به هنگام حضور و شناسایی متکدیان، آنها را به مراکز خیریه معرفی کرده‌ایم.

هوشیار گفت: معاونان خدمات شهرداری های مناطق موظف به جمع آوری این افراد در زمان‌های خاصی هستند.

وی افزود: نباید برخی از مسائل را در شهر تبریز شایع کنیم؛ چیزی به اسم تکدی گری نداریم و در این رابطه هرگونه اقدامات اجرایی را انجام می‌دهیم.

در نهایت این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب شد.

در ادامه حجت الاسلام برگی در خصوص موضوع زمین فوتبال در آخماقیه عنوان کرد: دو هفته از تذکر من در خصوص این موضوع می‌گذرد و چندین روز است پیگیر این موضوع هستیم اما تا به حال جواب قانع کننده دریافت نکردم.

وی ادامه داد: هیچ قراردادی وجود ندارد که فسخ شود و در پنج سال گذشته به جای دو میلیارد ۴۰ میلیون تومان پول داده اند.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز هم در پاسخ گفت:  پنج سال است این اتفاق افتاده و دوماه به ما فرصت بدهید تا تعیین و تکلیف کنیم. من همه گفته‌های شمارا قبول دارم و توجیه نمی‌کنم و به زودی قراداد فسخ خواهد شد.

در ادامه روح الله دهقان‌نژاد هم طی تذکری ابراز داشت: مدیران قبلی مترو اعلام کرده بودند که تخصص نداریم و به ما تکلیف شده بود و برای همین به مترو آمدیم.

وی ادامه داد: بهتر است در این قضایا تکلیف را کنار بگذریم و تخصصی عمل کنیم و با انتخاب افراد متخصص باید به مردم شهر خدمت کنیم.

انتهای پیام/