فعالیت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تبریز / استفاده اجباری از سوخت مازوت
فعالیت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تبریز / استفاده اجباری از سوخت مازوت

جواد رحمتی گفت : استفاده از مازوت در نیروگاه‌ و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل از مهم‌ترین عوامل آلودگی تبریز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، استقرار صنایع آلاینده مانند نیروگاه در نزدیکی شهر و فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را از مهم‌ترین دلایل تشدید آلودگی هوای کلانشهر تبریز ذکر کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای تبریز، تصمیم دیسپاچینگ مرکزی گاز برای استفاده از مازوت به جای گاز طبیعی در نیروگاه تبریز است.

جواد رحمتی دوشنبه شب در ارتباط زنده تلویزیونی با گفت‌وگوی ویژه خبری، اظهار کرد: با وجود اینکه قانون، استفاده از سوخت مازوت به خصوص در هنگام آلودگی هوا را منع کرده، ولی از ۱۵ شهریور امسال، برخلاف سال‌های گذشته که از پایان آبان ماه سوخت جایگزین استفاده می‌شد، نیروگاه تبریز به دلیل تصمیمات مرکزی مجبور به استفاده از سوخت مازوت شده است.

وی ادامه داد: افزایش میزان آلاینده‌های هوا در تبریز، نسبت به سال گذشته زودتر شروع شده و با آلودگی هوا در این کلانشهر مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به فعالیت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌ شهری در تبریز با میانگین عمر بالای ۱۵ سال، گفت: این اتوبوس‌ها بسیار فرسوده هستند و حداقل سه برابر این تعداد نیاز به افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در تبریز داریم.

رحمتی افزود: متاسفانه بیش از هشت سال است که سهمیه‌ای برای افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی به استان‌ها تعلق نگرفته و به رغم اینکه تولیدات داخلی برای تامین نیازها جوابگو نیست، برای واردات اتوبوس نیز مجوزی صادر نشده است.

انتهای پیام /