استخراج ۱۳ هزار میلیارد تومان مواد معدنی در آذربایجان‌شرقی/ اشتغال ۶۷۸۶ نفر در معادن استان
استخراج ۱۳ هزار میلیارد تومان مواد معدنی در آذربایجان‌شرقی/ اشتغال ۶۷۸۶ نفر در معادن استان
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، گفت: ۶ هزار و ۷۸۶ نفر شاغل در ۲۸۵ معدن در حال بهره‌برداری استان آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند.

به گزارش شمس، امید یامی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهره‌برداری صحیح و علمی از ذخایر انبوه و متنوع معدنی استان مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق بوده و این هدف جز با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام از فعالیت‌های این بخش میسر نخواهد شد.

وی افزود: طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری استان با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد این بخش و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی استان، مقدار و ارزش تولیدات مواد معدنی، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی، مقدار استخراج مواد معدنی، ارزش سرمایه‌گذاری و … توسط مرکز آمار ایران و در این استان توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی به اجرا گذاشته می‌شود.

یامی توضیح داد: در اجرای این طرح مأموران آمارگیر با مراجعه به تمامی دفاتر مرکزی معادن و محل‌های استخراج مواد معدنی، جمع‌آوری اطلاعات این طرح را برای سال ۱۴۰۰ به انجام می‌رسانند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده پس از بازبینی و کنترل کارشناسی در سامانه مرکز آمار وارد می‌شود و پس از رفع اشکالات احتمالی، استخراج گزارش انجام می‌پذیرد.

وی یادآور شد: بر اساس نتایجی از اجرای این طرح در سال۱۴۰۰ برای جمع‌آوری اطلاعات سال ۱۳۹۹ که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده، ۶ هزار و ۷۸۶ نفر شاغل در ۲۸۵ معدن در حال بهره‌برداری استان آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند.

یامی اعلام کرد: در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۱۹۲ تن مواد معدنی به ارزش ۱۳ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۷۶ میلیون تومان تولید شده؛ ارزش افزوده این معادن در آن سال ۱۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۹۹۲ میلیون تومان بوده و ارزش سرمایه‌گذاری در این بخش ۳۰۰ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/