استاندار ما یا آذربایجان‌شرقی؟!
استاندار ما یا آذربایجان‌شرقی؟!
این نگاه تعصب‌محور و ستادی است که مصالح و منافع عمومی را زیرپا می‌گذارد و بیش از آنکه برای آذربایجان‌شرقی استاندار بخواهد، با نگاه سهمیه‌ای استاندار «ما» می‌طلبد.

سیاسی شمس: چالش انتخاب استاندار در اکثر استان‌ها درگیر حواشی است و آذربایجان‌شرقی نیز همچون همیشه در صدر کشمکش‌های سیاسی قرار دارد. با مرور زمان پروژه‌ی استاندارسازی از چهره‌های گمنام با شکست مواجه و گزینه‌های خودساخته کنار رفته‌اند و وزیر کشور برای انتخاب کلیددار شمس‌العماره‌ی تبریز ۴ گزینه‌ی جدی روی میز دارد.

اما انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی را برای وزیر آسان نکرده‌اند. با اینکه گفته‌ می‌شود گزینه‌ها پیشنهادی است و تصمیم آخر را وزارت کشور خواهد گرفت اما همانقدر که یک گزینه هواخواه دارد و برای انتصاب او انواع لابی‌ها صورت می‌گیرد به همان اندازه نیز مخالفانی دارد و همین کار را گره زده است.

اگر بخواهیم به دور از تعصبات مرسوم و به رخ کشیدن رتبه‌ها و افتخارات سنتی این خطه وضعیت استان را واقع بینانه بررسی کنیم، آذربایجان‌شرقی به‌اذعان تمامی صاحب‌نظران واقع‌بین سال‌های اخیر از بسیاری استان‌ها در شاخص‌های #توسعه و تولید ثروت عقب‌مانده است. بطوریکه در دولت روحانی در بهترین حالت از لحاظ جذب اعتبارات میان استان‌ها در رتبه ۲۶ و در بدترین حالت در رتبه ۳۰ قرار گرفته است.

فی‌الواقع برای تغییر روند موجود آذربایجان‌شرقی نیازمند استانداری قدر و مدبر است که ضمن برخوردار از نفوذ و ارتباطات کشوری مناسب جهت اخذ اعتبارات ملی، از توانایی مدیریت استان و پیشبرد امور برخوردار باشد و قطعاً در صورت نگاه سیاسی و سهمیه‌ای به کرسی استانداری و انتصاب چهره‌ای ضعیف، فرصت‌سوزی نابخشودنی رقم خواهد خورد.

باید دید در انتصاب استاندار آذربایجان‌شرقی نگاه سهمیه‌ای به‌کرسی می‌نشیند یا آنکه دیدگاه انتصاب استاندار کارآمد و ایده‌آل بر این نگاه غلبه می‌کند.

انتهای پیام/