استاندار آذربایجان شرقی: خانواده شهدا مظهر صبر و استقامت هستند
استاندار آذربایجان شرقی: خانواده شهدا مظهر صبر و استقامت هستند
استاندار آذربایجان شرقی گفت: خانواده شهدا مظهر صبر و بردباری و الگوی استقامت هستند.

به گزارش شمس، عابدین خرم یکشنبه شب در دیدار صمیمی با حاج «غیبعلی زیرک» پدر بزرگوار شهیدان والامقام «فرهاد و جواد زیرک»اظهار کرد: تکریم خانواده شهدا و ایثارگران تکلیفی برای همگان به ویژه مسئولان است.

وی با اشاره به دیدار پریشب خود با پدر بزرگوار شهیدان «مرتضی و محمدباقر خانمحمدی» گفت: طبق ابلاغ رئیس‌جمهور محترم مبنی بر حضور وزرا و استانداران دولت سیزدهم در منزل پدران ۲ شهید و بالاتر بمناسبت سالروز ولادت حضرت امام علی(ع)، باید همان روز جمعه علاوه بر حضور در منزل پدر شهیدان خانمحمدی، خدمت شما هم می رسیدیم اما این دیدار به امروز موکول شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هدف از این دیدارها تبریک سالروز میلاد حضرت امام علی(ع) و روز پدر است، افزود: این دیدارها موجب می شود تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات خانواده شهدا قرار گرفته و برای رفع آن ها تلاش کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز که استاندار آذربایجان شرقی را در این دیدار همراهی کرد، با گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهیدان زیرک تاکید کرد: شهدا به گردن همه حق دارند و بر همین اساس تکریم خانواده های آنان وظیفۀ آحاد مردم و مسئولان است.

«جابر ابوالفتح زاده» در این دیدار بابت تبریک سالروز ولادت حضرت امام علی(ع) و روز پدر، دستۀ گل و به پاس قدردانی از استقامت و صبوری، لوح سپاسی توسط استاندار و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به پدر شهیدان زیرک اهدا شد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار حاضران مقابل تمثال شهیدان فرهاد و جواد زیرک در یک قاب قرار گرفتند و عکس یادگاری باهم ثبت کردند.

فرهاد زیرک متولد دهم اسفند ۱۳۴۵ تبریز بود. او که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته بود، بیست و پنجم اسفند ۱۳۶۳ در شرق رود دجله عراق به شهادت رسید.

پیکر او مدت ها در منطقه برجا ماند و پس از تفحص، در گلزار شهدای ملک عباسی، زادگاهش به خاک سپرده شد.

جواد، برادرِ ۱۵ ساله اش هم در چهارم دی ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل آمد و پیکرش را در همین گلزار به خاک سپردند.

انتهای پیام /