از کشتار دام‌های آبستن با جدیت جلوگیری می‌شود
از کشتار دام‌های آبستن با جدیت جلوگیری می‌شود
مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با اجرای طرح صیانت از دام‌های ماده درصدد قطع سودجویی برخی افراد برای ذبح دام ماده آبستن هستیم.

به گزارش شمس؛ کریم قدرتی در جمع خبرنگاران افزود: برای جلوگیری از اتلاف وقت پیمانکاران و قصابان، همه روزه ۲ گروه دامپزشکی از ساعت چهار و نیم صبح تا اتمام کشتار و همچنین از ساعت ۱۷ تا ۲۱ عصر مشغول سونو گرافی دام‌‌‌های ماده می‌باشند تا مانع از ذبح دامهای مولد، گوسفند و گاوهای آبستن و تلیسه باردار شوند.

وی با اشاره به مضرات ذبح دام ماده از مردم خواست تا از خریداری دام‌‌‌های ماده خودداری کنند تا در آینده کمبود گوشت پیش نیاید.

مدیرعامل کشتارگاه تبریز خاطرنشان کرد: کیفیت قیمت گوشت گوسفند و گاو ماده نسبت به گوساله و گوسفند نر پایین تر می‌باشد و عواقب ذبح دام ماده و آبستن جبران ناپذیر است.

وی اظهار کرد: در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز کشتار کلیه دام‌‌‌های ماده فقط با گواهی دکتر دامپزشک و ذکر علت حذف و در صورت عدم آبستنی امکان پذیر می‌باشد.

کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز با برخورداری از ۱۱ اسطبل مجزا برای نگهداری گاو و گوسفند، میدان دام روباز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام و انبار علوفه از نظر حجم کشتار و ظرفیت و سیستم صنعتی سومین کشتارگاه بزرگ کشور است.

انتهای پیام /