از تصدی‌گری و پدرخواندگی برای مردم پرهیز کنیم/ بیانیه گام دوم انقلاب یک چراغ راهنما و سیاست‌نامه است
از تصدی‌گری و پدرخواندگی برای مردم پرهیز کنیم/ بیانیه گام دوم انقلاب یک چراغ راهنما و سیاست‌نامه است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک چراغ راهنما و سیاست‌نامه است که سمت و سوی حرکت را نشان می‌دهد تا بدانیم سرشت و سرنوشت انقلاب چیست و در هر لحظه نسبت خود را با انقلاب اسلامی آنطور که هست، نشان دهیم.

به گزارش شمس، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز با ارتباط ویدئویی در نخستین مرحله‌ همایش «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و اجرایی و دولت سیزدهم در بیانیه‌ گام دوّم انقلاب» اظهار کرد: هر زمان سخن از آذربایجان‌شرقی می‌شود به یاد شهدای این سرزمین و پیروزی‌ها و افتخارآفرینان لشکر عاشورا می‌افتیم.

وی با ابراز تاسف از عدم حضور فیزیکی در این همایش به دلیل شرایط کرونایی، افزود: انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی مردم بر اساس سنت‌های الهی به پیروی رسید نوعی پیمان بین امام و امت بود که با ایجاد وحدت بین اقشار و جریان‌های مختلف و قدرت خود را به جایی رساند که نظام طاغوت را از جا کند و به پیروزی رسید.

قالیباف تاکید کرد: امام راحل هم خداباور بود و هم مردم باور؛ با ارشاد خود ما را هم به خودباوری رساند و توانست برای انجام کارهای بزرگ به ما اعتماد به نفس دهد که رمز پیشرفت، کارآمدی و پیروزی جز این نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر جا بر اساس خداباوری و پیروی از سنت‌های الهی حرکت کرده و راه را برای انجام بزرگترین کارها و عبور از سخت‌ترین مشکلات هموار و کام مردم را از شیرین کردیم؛ ادامه داد: کارآمدی به معنای غلبه بر چالش‌ها با استفاده حداکثری از ظرفیت‌هاست.

این مسوول، مردم باوری را به معنای تمرکز به حل مشکلات مردم و به‌ویژه اولویت‌دهی به مردم محروم و کسانی که طعم فقر را چشیده‌اند، دانست و تصریح کرد: باید زمینه‌های مشارکت معنی‌دار و فعال مردم را در حل مشکلات فراهم و از تصدی‌گری و پدرخواندگی برای مردم پرهیز کنیم.

وی توضیح داد: اساس مکتب امام اعتماد قلبی به سنت‌های الهی  است که بر سه اصل معنویت، عدالت و عقلانیت استوار بوده و با رعایت توامان این سه اصل حتما شامل رزق لایحتسب خواهیم بود.

قالیباف یادآور شد: دفاع مقدس تفسیر عینی و عملی باور به سنت‌های الهی بود که از طریق هیچ محاسبه مادی نمی‌توان نشان داد، چطور ایران اسلامی به تنهایی در برابر قدرت‌های بزرگ جهان در جنگی پیروز شد که با یک اسلحه ساده کلاشینکف و آر. پی. جی در برابر سلاح‌های مدرن دنیا ایستاد و حتی برای تامین سیم خاردار دچار چالش بود.

رئیس مجلس اذعان داشت: حال باید پرسید، چرا با داشتن این تجربه تاریخی، در دیگر چالش‌های اقتصادی، فرهنگی یا آسیب‌های اجتماعی باور به مردم و سنت‌های الهی را کنار گذاشتیم؛ ما نیاز به تغییر نگرش داریم و باید بنای نوینی را در حکمرانی بنا نهیم.

این مسوول یادآور شد: باید مبنای نگرش فعلی را به اداره جامعه دور بریزیم و به حکمرانی نو مبتنی بر خداباوری، مردم باوری و استفاده از شیوه‌های فناوری‌های نو بیندیشیم که البته مقدمات و الزاماتی دارد که باید ابعاد آن روشن شود.

وی بر لزوم حفظ وحدت، شایسته‌سالاری و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های انسانی برای تحقق کارآمدی نظام تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب یک چراغ راهنما و سیاست‌نامه است که سمت و سوی حرکت را نشان می‌دهد تا بدانیم سرشت و سرنوشت انقلاب چیست و در هر لحظه نسبت خود را با انقلاب اسلامی آنطور که هست نشان دهیم.

قالیباف همچنین بر اجماع و همگرایی بین نیروهای مومن به مبانی انقلاب اسلامی  تاکید و تصریح کرد: باید توسعه عاملیت مردم و جریان‌های مردمی را برای پذیرش‌های نقش‌های مهم در چله دوم انقلاب فراهم کنیم.

انتهای پیام/