از تخریب و آتش زدن اموال عمومی تا حمله به پلیس/ آشوبی که از مرکز شهر به غرب تبریز کشیده شد
از تخریب و آتش زدن اموال عمومی تا حمله به پلیس/ آشوبی که از مرکز شهر به غرب تبریز کشیده شد
اغتشاشات عده‌ای در تبریز روز گذشته به تخریب اموال عمومی، به آتش کشیدن بانک‌ها و شهادت یک بسیجی منجر شد.

به گزارش شمس، اغتشاشات به نام مرحومه مهسا امینی در تبریز به روز دوم کشیده شد و شب گذشته برخی با دستاویز قرار دادن این مساله به تخریب اموال عمومی، به آتش کشیده بانک‌ها و حمله به پلیس و بسیج پرداختند.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد این اغتشاشات روز گذشته از حوالی ساعت ۷ در اطراف میدان نماز آغاز شد و کم کم به پیاده راه تربیت، میدان ساعت و چهارراه شریعتی تسری یافت.

این افراد که عموما جوانان زیر ۲۵ سال بودند در دسته‌های ۱۵ تا ۲۰ نفری در حرکت بودند و در این میان از شکستن شیشه مغازه‌ها و ایجاد رعب و وحشت برای مردم عادی هم چشم پوشی نکردند. در میدان ساعت با بسته شدن مسیر بی آر تی و خودروها این افراد افراد اقدام به پرتاب سنگ و تکه‌های بتن به سمت پلیس  و بسیج هم کردند.

اما این اغتشاش برخلاف روز گذشته محدود به مرکز شهر و اطراف بازار تبریز نبود و حوالی ساعت ۸ شب خیابان‌های اصلی میدان جهاد (نصف راه) هم به آشوب کشیده شد و برخی ایستگاه‌های اتوبوس تخریب و چندین بانک و وسیله نقلیه مردم هم به آتش کشیده شد.

این در حالی بود که مردم عادی از وحشت این رفتارها در گوشه‌ای از خیابان ایستاده بودند تا با کم شدن این رفتارها به سمت محل زندگی خود حرکت کنند، وحشتی که برای عده‌ای اهمیت نداشت و همچنان در حال تخریب اموال عمومی و آتش زدن بودند.

در میدان جهاد این حرکات تا نزدیک به ۱۲ شب ادامه داشت و برخی با سوءاستفاده از فرصت پیش آمده به اموال عمومی و شخصی افراد دست درازی کرده و آن را تخریب می‌کردند.

متاسفانه در اغتشاشات روز گذشته یک بسیجی به نام حسین اوجاقی هم توسط عده‌ای آشوبگر به ضرب چاقو به شهادت رسید.

انتهای پیام/