از تبریز ۲۰۱۸ در سطح ملی نیز بهره‌ای نبردیم/ مسئولان می‌توانستند تبریز را در ویترین گردشگری ایران قرار دهند
از تبریز ۲۰۱۸ در سطح ملی نیز بهره‌ای نبردیم/ مسئولان می‌توانستند تبریز را در ویترین گردشگری ایران قرار دهند
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو می‌گوید سال گذشته پایتخت گردشگری جهان اسلام مورد غفلت قرار گرفت و مسئولان در سطح ملی نیز از این فرصت تاریخی بهره‌ای نبردند.

به گزارش شمس، محمداسماعیل سعیدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ایران و کمک به اقتصاد کشور، اظهار داشت: موضوع گردشگری و نقش آن در تحولات کشور یک نقش بسیار اساسی و مهم است و چنانچه بخواهیم به دنبال سال بدون نفت باشیم یکی از راه‌کارهای آن، استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور است.

وی افزود: در حوزه گردشگری، ظرفیت و مزیت‌های بی‌نظیر و بی‌بدیلی را در داخل کشور داریم که می‌توان به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی در جهت توسعه و اقتصاد کشور و حتی استان‌ها و مناطق مختلف کشور به آن تکیه کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: چنانچه بخواهیم در این شرایط فعلی حرکتی جدی در زمینه مقابله با تحریم‌ها داشته باشیم، یکی از راه‌کارهای آن بحث گردشگری به ویژه در حوزه کشورهای اسلامی و منطقه خاورمیانه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سال گذشته تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام مطرح بود، اذعان داشت: متاسفانه مسئولان نتوانستند بهره لازم را در سطح ملی از این رویداد بسیار مهمی که شاید ۳۰، ۴۰ سال بعد دوباره نوبت ایران برسد، ببرند.

وی تاکید کرد: این یک فرصت طلایی بود و کارهایی نیز انجام شد اما متاسفانه انتظار این بود که در سطح ملی شهر تبریز به عنوان ویترین گردشگری مطرح شود و در سطح ملی می‌توانستند حداکثر بهره را ببرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، متذکر شد: برای اینکه موانع برطرف شود، مسئولان باید به صورت میدانی ورود کنند؛ مسئولان در ساختمان‌های شیشه‌ای نباید تصمیم بگیرند بلکه باید به میدان بیایند و در عرصه‌های مختلف گردشگری ورود پیدا کنند و موانع را بشناسند و موانعی را که بسیار ریز اما تاثیرگذار هستند را برطرف کنند تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام/