از پارکینگ به ارس!/ نسخه‌ی رفاقتی وزیر اقتصاد برای آذربایجان
از پارکینگ به ارس!/ نسخه‌ی رفاقتی وزیر اقتصاد برای آذربایجان
احمدزاده به سبب رفاقت با وزیر اقتصاد و بیعت با نماینده مرند و جلفا در مجلس گزینه‌ی نهایی منطقه‌آزاد ارس شده است.

به گزارش خبرنگار شمس، «روح‌الله احمدزاده‌ کرمانی» گزینه‌ی وزیر اقتصاد دولت رئیسی برای منطقه‌ی آزاد ارس است و با چراغ سبز معصومه پاشایی نماینده مرند و جلفا در مجلس، این گزینه‌ی غیربومی بار خود را برای سفر بسته است.

احمدزاده متولد مشهد و از چهره‌های سیاسی دولت احمدی‌نژاد است که در کارنامه‌اش ریاست سازمان میراث فرهنگی و استانداری فارس دیده می‌شود. احمدزاده فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق است، جایی که وزیر اقتصاد نیز از آن مدرک گرفته و همین سبب رفاقت این دو شده است.

گفته‌ می‌شود علی‌رغم تاکید نخبگان سیاسی و اقتصادی آذربایجان‌شرقی و فعالان رسانه‌ای استان بر انتصاب گزینه‌ی کارآمد بومی، نماینده مرند و جلفا درپی گزینه‌ی غیربومی است تا به‌سبب عدم ارتباط سایر نمایندگان مجلس، قدرت نفوذ و لابی‌اش در منطقه‌ی آزاد ارس بیشتر باشد.

با اینکه احمدزاده رزومه‌ی قابل دفاعی روی کاغذ دارد اما نیم‌نگاهی به سوابق او نشان می‌دهد دوره‌ی پرتنش و سراسر از انتقاد را در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و استانداری فارس سپری کرده است و عملکرد مطلوبی در سمت‌های قبلی‌اش نداشته است.

از سویی دیگر آذربایجان‌شرقی خاطره‌ی خوشی از انتصابات غیربومی در منطقه‌ی آزاد ارس ندارد و عملکرد فعلی «محسن نریمان» گواهی بر این ادعاست. به‌راستی آیا در استان مدیری در قامت ارس وجود ندارد که برای این منطقه‌ی مهم نسخه‌ی غیربومی، سیاسی و رفاقتی می‌پیچند؟

احمدزاده در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد و در طول ۸ سال گذشته بدون سمت در پارکینگ مانده بود تا اینکه به حضور در شهرداری الوند رضایت داد و حال در راه ارس است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : میلاد نوروزی