ارائه طرحی ملی برای بهبود کیفیت هوای شهرها در سال ۱۴۰۲
ارائه طرحی ملی برای بهبود کیفیت هوای شهرها در سال ۱۴۰۲
شهردار تبریز گفت: با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به نسخه‌ای از هوای پاک دست یافتیم که سال آینده برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: نسخه زیست محیطی شهرداری تبریز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در دست مطالعه بوده و امیدواریم سال آینده به عنوان نسخه هوای پاک نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان مطرح شود.

وی افزود: هوای ناسالم بیشترین عارضه‌ای است که در حوزه سلامت آسیب‌های جدی به شهروندان وارد می‌سازد و تلاش داریم تمرکز شهرداری تبریز در سال آینده ایجاد هوای پاک برای شهروندان باشد.

یعقوب هوشیار با اشاره به طرح موفق محلول‌پاشی در سال جاری خاطرنشان کرد:  سال جاری در راستای حفاظت از آب‌های زیرزمینی تبریز و محیط زیست شهری، جامدپاشی نمک را حذف و محلول‌پاشی را جایگزین آن کردیم و نتیجه‌ آن حذف ۵۰ هزارتن نمک بود.

وی یادآور شد: سال آینده نیز با همکاری مجموعه‌های دانش‌بنیان تلاش داریم در حوزه هوای پاک متمرکز شده تا بتوانیم نسخه‌ای جهانی در این حوزه ارائه کنیم.

شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۱ طرح مطالعاتی حذف جامدپاشی نمک را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه تبریز به اجرا درآورده و موفق شد با محلول‌پاشی و کمترین هزینه نسبت به برف‌روبی معابر اقدام کند.

این اقدام شهرداری تبریز در راستای صیانت از محیط زیست، آب‌های زیرزمینی و همچنین تاسیسات شهری انجام گرفته و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری مدیریت شهری  شده است.

انتهای پیام /