اد کن و پول بگیر!
اد کن و پول بگیر!
جدیدترین کلاهبرداری و استفاده از مخاطبان توسط برخی در گروه‌های تلگرامی موضوع"اد کن، پول بگیر" است که مدعی است با افزودن اعضای جدید می‌توانید پول دریافت کنید.

به گزارش شمس، تلگرام هزار راه و روش دارد برای گفت‌وگو، انتشار اخبار و حتی تبلیغات؛ مورد آخر شاید بسیار بیشتر از هرچیزی در تلگرام برای کانالهای خبری مهم باشد زیرا ضمن کسب درآمد رقابتی است که کانالهای خبری و سرگرمی را بالا می‌کشد. همین رقابت‌ها نیز باعث شده تا هزاران راه و ترفند برای افزایش اعضا و بازدید پیدا شود از اعضای غیرواقعی تا بازدیدهای دروغین!

البته با توجه به قیمت بالای بازدید غیرواقعی قریب به ۹۹ درصد برخی کانالها به افزودن اعضای فیک اکتفا می‌کنند اگرچه بازدید اخبارشان نشان از غیرواقعی بودن تعداد اعضا دارد. اما غرض از نوشتن این مطلب اعضای غیرواقعی کانالها نیست بلکه اتفاق عجیبی است که در گروه‌های تلگرامی رخ می‌دهد؛ اتفاقی به اسم “اد کن، پول بگیر”. در این ماجرا مدیران گروه از اعضا می‌خواهند که با افزودن عضو جدید پول دریافت کنند و به طور مثال در قبال افزودن هر نفر ۲ هزار تومان پرداخت می‌کنند که با اضافه کردن ۱۰۰ نفر مدعی هستند که ۲۰۰ هزار تومان به حساب شما واریز می‌کنند و روزانه تصاویر پرداخت را نیز در این گروه منتشر می‌کنند!

اما ماجرا جایی جالب می‌شود که دلیل این بذل و بخشش‌ها را جویا شویم؛ اینکه برای مدیران این گروه‌ها افزایش اعضا چه فایده‌ای دارد که تن به چنین پرداخت‌های می‌دهند؟ شاید تبلیغات نخستین موضوعی باشد که به ذهن خطور کند اما هیچ تبلیغی در این گروه‌های تلگرامی دیده نمی‌شود! این گروه‌ها بیشتر در راستا افزایش بازدید پست‌های برخی کانال‌ها فعالیت می‌کنند و به طور مثال در قبال بازدید بالای ۱۰۰ هزار نفر یک میلیون تومان دریافت می‌کنند.

یعنی شما با وعده اضافه کردن عضو جدید و دریافت پول اعضای واقعی را به این گروه‌های تلگرامی اضافه می‌کنید اما از میان هزاران نفر واریز تنها برای یک نفر انجام می‌شود  و بیشتر تصاویر پرداخت‌ها غیرواقعی است. جالب اینجاست که مدیران این گروه‌های تلگرامی بعد از گذشت یک ماه حساب کاربریشان را پاک می‌کنند و افراد جدید به عنوان مدیران گروه خود را معرفی می‌کنند!