اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و فدراسیون اسکواش، توپ را زمین هم می‌اندازند!
اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و فدراسیون اسکواش، توپ را زمین هم می‌اندازند!
مربی پویا شفیعی‌فرد، اسکواش‌باز جوان تبریزی گفت: اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و فدراسیون اسکواش، توپ را زمین هم می‌اندازند.

“هادی شمس” پس از قهرمانی شفیعی‌فرد در مسابقات اسکواش ایران جونیور، در گفت‌وگو با خبرنگار شمس، اظهار کرد: دهمین دوره مسابقات ایران جونیور، امسال در سطح طلایی و با حضور ۲۶۹ ورزشکار دختر و پسر از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، اراک، ایلام، یزد، جزیره کیش، تبریز، کرج، رشت، گرگان و … برگزار شد و پویا شفیعی‌فرد، اسکواش‌باز ارزنده آذربایجان شرقی، موفق شد در رده سنی زیر ۱۷ سال، با پیروزی مقتدرانه سه بر صفر مقابل جاوید سیدان از شهر یزد به مقام قهرمانی برسد.

وی افزود: از امروز تا ۱۴ مرداد نیز مسابقات قهرمانی غرب آسیا به میزبانی شهر گرگان و با حضور نمایندگانی از کشورهای عراق، کویت، اردن و قطر آغاز شده که پویا شفیعی‌فرد به عنوان بازیکن تیم ملی جوانان در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است.

شمس خاطرنشان کرد: بیشتر کشورهای حاضر در این مسابقات، با تیم‌های بزرگسال خود در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند، اما پویا شفیعی‌فرد در قالب تیم ب ایران شرکت کرده و تجربه بسیار خوبی برای این اسکواش‌باز به دست خواهد آمد؛ چرا که نفر ۳۰ اسکواش جهان از قطر نیز در این بازی‌ها حضور دارد و با تجربه‌ای که ورزشکاران جوان ما از این مسابقات کسب می‌کنند، در آینده می‌توانند به موفقیت‌های بسیار خوبی دست یابند.

وی درخصوص حمایت مسئولان از این رشته ورزشی گفت: جا دارد از هیئت اسکواش آذربایجان شرقی و اداره کل ورزش و جوانان استان که در یک سال اخیر حمایت خوبی از ما داشتند، تشکر کنم؛ البته این حمایت‌ها در حد مسابقات درون‌مرزی است و در مسابقات برون‌مرزی، انتظاری که از فدراسیون اسکواش و اداره کل ورزش و جوانان استان داریم، برآورده نمی‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تناقضی بین اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون اسکواش وجود دارد و هنگام اعزام به مسابقات خارجی، توپ را زمین هم می‌اندازند و خواهش من از مسئولان و سرمایه‌داران استان این است از استعداد بزرگی مثل پویا شفیعی‌فرد حمایت کنند تا بتوانیم مدال‌های خوشرنگ‌تری در رقابت‌های مختلف به ارمغان بیاوریم. هرچند که در این قضیه، حق با اداره کل ورزش و جوانان استان است؛ چرا که وقتی ورزشکاری را به فدراسیون اسکواش معرفی می‌کنیم، فدراسیون می‌گوید که وظیفه استان است از آن حمایت کنند نه فدراسیون!

شمس تأکید کرد: پویا یکی از استعدادهای برتری است که من در طول عمر مربیگری‌ام دیده‌ام و این ورزشکار هر روز در دو نوبت صبح و عصر تمرینات پرفشاری را پشت سر می‌گذارد و نهایت سعی‌مان را می‌کنیم که روند موفقیت‌های این ورزشکار، ادامه‌دار باشد.