اخلال در صدا و سیما باعث تاسف و نگرانی شد/ نابسامانی قیمت‌ها تا به کی؟/ درب اتاق مدیران روی مردم بسته نباشد!
اخلال در صدا و سیما باعث تاسف و نگرانی شد/ نابسامانی قیمت‌ها تا به کی؟/ درب اتاق مدیران روی مردم بسته نباشد!
نماز عبادی سیاسی جمعه تبریز به امامت حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در محل مصلی امام خمینی(ره) تبریز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اقامه شد.

به گزارش شمس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا پلیس باطنی انسان در چهارراه قلب برای کنترل ورودی های قلب است. رزق معنوی و الهی انسان مناسب با سلامت قلب انسان تعریف و تنظیم خواهد شد.

زیربنای اصلی تقوا و عدالت محوری در دوران کودکی

وی با تاکید بر لزوم تربیت صحیح کودک اظهار داشت: زیربنای اصلی تقوا در وجود انسان در دوران کودکی و با توجه کیفیت اعمال پدران و مادران شکل می گیرد. پدران و مادران رسالتی بالاتر از توجه به شکل گیری تقوا در وجود فرزندانشان ندارند.

نماینده ولی ققیه در آذربایجان‌شرقی با قرائت آیه ۱۷ سوره لقمان گفت: با توجه به مفاد این آیه، اقامه نماز و تعهد به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث تشکیل ستون فقرات تقوا در وجود کودک می شود.

وی افزود: اگر کودک شیرینی این فرایض را بچشد با کمال اشتیاق به سمت این فرایض هدایت خواهد شد.

خطیب جمعه تبریز توجه و تعهد به عدالت را مقوله سرنوشت سازی در انسان دانسته و اظهار داشت: فلسفه بعثت انبیا عدالت است. پدران و مادران نباید نسبت به شکل گیری روحیه عدالت محوری در کودکانشان بی تفاوت باشند.

ماه رجب، ماه خودسازی

وی ضمن تبریک پیشاپیش ولادت امام باقر(ع) به فضیلت ماه رجب اشاره کرده و تصریح کرد: ماه رجب ماه خودسازی است و در این ماه می توانیم بیشتر به خداوند متعال نزدیک تر شویم. انسان می تواند در ماه های رجب، شعبان و رمضان، بیشتر از خود حساب بکشد.

حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: علمای اخلاق و عرفان برای اینکه انسان مواظب نفس خود باشند مراحلی را نقل کرده اند. مرحله اول اینست که در طول روز با خدا عهد ببندیم که خداوندا مرا از بندگان راستین خود قرار بدهد و خودش از اعمالمان مراقبت کند.

وی ادامه داد: مرحله دوم ، مراقبت از دین خودمان، مرحله سوم محاسبه خویشتن و بازجویی روزانه از نفس است. بهترین وقت محاسبه شب قبل خواب است؛ چون خواب نوعی مرگ است.

امام جمعه تبریز گفت: مرحله چهارم مواخذه خویشتن و مرحله پنجم نیز مجازات خویش به خاطر اعمال ناشایست انسان به نحو مشروع مانند نذر و صدقه می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان به دیدار رهبر انقلاب با مداحان کشور اشاره کرده و بیان کرد: ایشان در این دیدار چند نکته کلیدی فرمودند. هیئت یک واحد اجتماعی بر محور مودت اهل بیت(ع) به سمت اهداف اهل بیت(ع) است. هیئت عزاداری محل تبیین و بیان احکام و پاسخ به سوالات است.

وی ادامه داد: مداحی هنر منحصر بفرد است؛ اشک دل را صفا می دهد و مستمع را به تاریخ برده و با معارف آشنا می کند.

فساد اقتصادی موجب رفتن بیت المال به جیب طماع

خطیب جمعه تبریز یکی از راهکارهای ایجاد عدالت در جامعه را مبارزه با فساد دانسته و گفت: یکی از ضرر های فساد اقتصادی اینست که بیت المال خالی می شود و به جیب شخص طماع و حریص می رود.
حجت الاسلام آل هاشم ضمن تشکر از ارائه دهندگان میزخدمت در مصلی اظهار داشت: میزهای خدمت حرکت خوبی است اما نباید در طول هفته درهای ادرات به روی مردم بسته باشد. باید مسئولین در هفته ساعاتی تعیین کنند تا مردم مشکلاتشان را بگویند.

ضرورت پیگیری جدی مشکلات باشگاه تراکتور

وی با بیان اینکه موفقیت تیم فوتبال ایران در صعود به جام جهانی جای خوشحالی دارد گفت: امیدواریم با اقدامی که استاندار و نمایندگان مجلس شروع کرده اند مشکلات تیم فوتبال تراکتور تبریز و سایر باشگاه ها به زودی حل شود. ضمن تشکر از پیگیری و اقدامات، درخواست دارم تا این مساله به صورت جدی پیگیری شود.

اخلال در صدا و سیما باعث تاسف و نگرانی شد

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه باید برای ایجاد ایمن سازی سامانه فناوری صدا و سیما تلاش زیادی شود اظهار داشت: حرکت دیروز در صدا و سیما واقعا جای تاسف و نگرانی است. از مسئولین فنی صدا و سیما در سطح کشور و استان می خواهم تلاش بیشتری برای امنیت بکنند تا مایه آبروریزی نباشد.

وی راه اندازی جنگ تحمیلی و حمایت همه جانبه از صدام به امید بر اندازی جمهوری اسلامی را اشتباه محاسباتی آمریکا دانسته و گفت: آن جنگ در نهایت با همه خسارت ها موجب اقتدار و عزت نظام اسلامی شد.

دهه فجر بهار جهاد تبیین

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه دهه فجر بهار جهاد تببین است تاکید کرد: توان و ظرفیت های جبهه خودی و حقانیت این جبهه مهم ترین ابزاری است که اگر به درستی حرکت اتفاق بیفتد قطعا دشمن و حرکات او برای همه مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه رهبر انقلاب اسلامی می فرمایند بایستی حقایق را با منطق قوی و سخن قوی و عقلانیت کامل همراه با زینت عاطفه و به کارگیری اخلاق منتشر کرد به این معناست که هر بیان حقی که همراه با دعوت است باید عناصر دعوت در آن رعایت شود. باید دستاورد های انقلاب را در تمام حوزه ها را مطرح کرد.

دستگاه های نظارتی کجایید؟

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر لزوم نظارت بر قیمت های بازار اظهار داشت: نمی گویم مشکل نداریم، من پریروز به محله سیلاب رفتم و از مغازه ها را بازدید کردم. به میوه فروش رفتم و قیمت ها را دیدم. آقایان دستگاه نظارتی کجایید؟ این بی سر و سامانی در بازار تا کِی؟

وی افزود: در آستانه ماه رمضان و عید قرار داریم. به بازار رسیدگی کنید. از بی توجهی دستگاه های نظارتی گله مندم.

آل سعود چاره ای جز آتش بس ندارد

خطیب جمعه تبریز با محکوم کردن جنایات ائتلاف سعودی بر علیه مردم یمن گفت: ائتلاف جنایتکار سعودی و امارات علاوه بر محاصره همه جانبه مردم یمن با قطع اینترنت و اخلال در سیستم اطلاعاتی یمن جلوی خبررسانی صادقانه و بی طرفانه به جهان را گرفته اند. آل سعود چاره ای جز آتش بس ندارد و خود را باید برای شکست بزرگ آماده کند.

وی تصریح کرد: ما مردم آذربایجان و نمازگزاران جمعه تبریز حمایت خودمان را از مردم مظلوم یمن اعلام می‌داریم و به عربستان و امارات هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام/