اخطار سازمان اوقاف به مالکان زمین‌های اهر و هریس/ اکران «نگرانی‌های صوفیان» در شمال آذربایجان‌شرقی
اخطار سازمان اوقاف به مالکان زمین‌های اهر و هریس/ اکران «نگرانی‌های صوفیان» در شمال آذربایجان‌شرقی
اوقاف آذربایجان‌شرقی در راستای احیاء موقوفات این بار بر روی زمین‌های اهر و هریس دست گذاشته است و بر وقف آن‌ها در قدیم الایام تاکید دارد.

به گزارش شمس، تعدادی از اهالی اهر و هریس با ارسال پیام‌هایی به تحریریه این پایگاه خبری از رویه‌ی اداره‌کل اوقاف و سازمان امور خیریه آذربایجان‌شرقی در احیاء موقوفات انتقاد کرده‌اند. بنابر اعلام آنان اداره‌کل اوقاف با ارائه اسنادی بر وقف زمین‌های تحت تصرف مردم و کشاورزان تاکید دارد و عرصه‌ی آن را متعلق به اوقاف می‌داند.

ادامه‌ی این رویه موجب نگرانی اهالی و هریس شده است و آنان در مقام دفاع بر این باورند زمین‌های فوق سال‌ها تحت تصرف مردم بوده و املاک بارها توسط ذی‌نفعان به خرید و فروش رسیده است.

بیت‌الله عبداللهی نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: هیچ‌کس با اوقاف و وقف مخالف نیست اما در شهرستان اهر و هریس اوقاف هر روز به مردم مبنی بر اینکه براساس فلان سند این زمین‌ها برای اوقاف است اخطار می‌دهد در حالی که این زمین‌ها سالیان سال برای مردم بوده و در آن زندگی و کشاورزی داشتند، لذا امید است سازمان اوقاف مطالعات جدی انجام و مردم را از این نگرانی نجات دهد.

گفتنی است؛ پیش از این نیز تاکید اوقاف بر وقف زمین‌های صوفیان و جدال چندین ساله بر روی آن حاشیه‌ساز شده بود که با درخواست پاداش میلیاردی توسط مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی جهت احیاء موقوفات بر دامنه این حواشی افزوده شد.

انتهای پیام/