اختلاف اصولگرایان تبریز بر سر لیست انتخاباتی مجلس/ ۵۰ درصد لیست اصولگراها تکمیل شد
اختلاف اصولگرایان تبریز بر سر لیست انتخاباتی مجلس/ ۵۰ درصد لیست اصولگراها تکمیل شد
اصولگرایان تبریز معتقدند نباید اسیر اسامی بزرگ شد و به‌خاطر رودربایستی‌ها فرصت کسب کرسی‌های بیشتر را از دست داد.

سیاسی شمس: اصولگرایان آذربایجان‌شرقی بر سرِ لیست نهایی‌شان برای انتخابات پیش‌روی مجلس بایکدیگر اختلاف دارند و اصلی‌ترین دلیل شکاف ایجاد شده، مخالفت اکثریت با کاندیداتوری برخی اشخاص است.

به‌زعم تئوریسین‌های این جناح به‌جز احمدعلیرضا بیگی سایر نمایندگان اصولگرای حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌شرقی از شانس انتخاب مجدد برخوردار نیستند و برای آنکه سهمیه‌های لیست به‌هدر نرود نبایستی روی افرادی که احتمال انتخاب‌شان اندک است سرمایه‌گذاری کرد.

در حال حاضر حضور آقایان احمدعلیرضا بیگی، حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی و روح‌الله متفکرآزاد در لیست اصولگرایان تبریز نهایی شده است اما بر سر حضور آقایان فرهنگی، سعیدی و سردار عزت‌الله جعفری اختلافاتی وجود دارد.

نکته‌ی دیگری که جمع‌بندی این لیست را دشوار کرده اختلاف‌نظر بر روی کاندیدای زن اصولگرایان است. از سویی این جناح چهره‌ی شاخصی را برای حمایت ندارد و از طرفی دیگر برای توجیه افکار عمومی و جلب حمایت بانوان، باید یکی از سهمیه‌ها را به سیاست‌مدار زن اختصاص دهد.

گزارش شمس می‌افزاید مسئولان جمع‌بندی لیست از برخی چهره‌های شاخص و مطالبه‌گر نیز برای حضور در انتخابات درخواست داشته‌اند اما آنان با توجیهات متنوع پیشنهاد کاندیداتوری را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/