اختصاص ۴۵۴ میلیارد تومان به اصناف آسیب دیده از کرونا/ واحدهایی تسهیلات می‌گیرند که کارگر اخراجی نداشته باشند
اختصاص ۴۵۴ میلیارد تومان به اصناف آسیب دیده از کرونا/ واحدهایی تسهیلات می‌گیرند که کارگر اخراجی نداشته باشند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به بخش اصناف تولیدی آسیب دیده از کرونا در ایتان تخصیص یافت.

به گزارش شمس، «حبیب امین زاده» روز پنجشنبه در جلسه بررسی تسهیلات مالی مرتبط با کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، اظهار داشت: مبلغ تخصیص یافته برای تسهیلات کرونایی ۴۰ هزار میلیارد تومان برای کشور است که از این میزان ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان برای کسب و کارهای مشمول دستگاه‌های اجرایی استان تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد ۱۴ رسته شغلی مشمول این تسهیلات هستند که از این تعداد ۵ رسته مربوط به کسب و کارهای مرتبط با وزارت صمت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سود این تسهیلات ۱۲ درصد بوده و مبلغ در نظر گرفته شده برای هر کارگر ۱۶ تا ۱۲ میلیون تومان است، ادامه داد: واحدهای مشمول باید در زمان کنونی فعال بوده و تعداد کارگران خود را از اسفند سال قبل به بعد تا پایان سال ۹۹ حفظ کرده و از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.

به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر جلسه ای با حضور نمایندگان اداره تعاون، تامین اجتماعی، استانداری، بانکهای عامل و اداره امور اصناف سازمان تشکیل و تصمیمات لازم در جهت پیگیری ثبت نام متقاضیان مشمول در رسته های شغلی مصوب پنجگانه در سامانه کارا و نحوه پیشنهاد رسته های شغلی جدید جهت طرح در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد.

انتهای پیام/