اخبار عجیب درباره انتصاب امام جمعه جدید تبریز
اخبار عجیب درباره انتصاب امام جمعه جدید تبریز
گمانه زنی‌های رسانه‌ای در خصوص نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی باب جدید و البته عجیبی است که در استان باز شده است.

به گزارش شمس، پس از شهادت ناباورانه رئیس جمهور، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی و وزیر امور خارجه گمانه زنی‌هایی درباره افرادی که قرار است جانشین  استاندار آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز شوند هم آغاز شد.

هرچند طرح اسامی مختلف در محافل برای جایگاه نماینده ولی فقیه در استان تا حدودی طبیعی است ولی انتشار رسمی خبر آن در فضای رسانه‌ای استان پدیده جدیدی است.

چراکه درج اخبار انتصابات رهبری معمولا قبل از صدور حکم قطعی خارج از عرف معمول بوده و تبدیل گمانه زنی‌ها به خبر رسمی در صورت عدم تحقق فرضی آن موجب تعذیب خاطر گزینه‌های مطرح شده خواهد بود.

ثانیا با توجه به ویژگی‌های اخلاقی و معرفتی حجت الاسلام محمدیان که به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی امامت جمعه تبریز و نمایندگی ولی فقیه در استان مطرح می‌شود، قطعا خود ایشان نیز رضایت قلبی به طرح اخبار علنی در این خصوص نداشته است.

ضمن اینکه گرچه بعد از شهادت نماینده ولی فقیه، قطعا استان زمان زیادی بدون این جایگاه نخواهد بود، اما رسانه ای کردن این گمانه‌زنی‌ها در فاصله یک هفته از شهادت آیت الله آل‌هاشم گذشته آنچنان با وضعیت اجتماعی موجود در استان همخوانی ندارد

به نظر می‌رسد مناسب‌ترین کار، صبر برای صدور و اعلام حکم مقام معظم رهبری باشد و از گمانه زنی‌ محافل سیاسی در این خصوص پرهیز شود.