اخاذی متکدیان حرفه‌ای از شهروندان تبریز/ گدایان نمی‌خواهند مددجوی کمیته امداد شوند!
اخاذی متکدیان حرفه‌ای از شهروندان تبریز/ گدایان نمی‌خواهند مددجوی کمیته امداد شوند!
ملامهدی، سرپرست کمیته امداد استان گفت: عمده‌ی متکدیان نیازمند واقعی نیستند و به صورت حرفه‌ای از این مسیر درآمد هنگفتی کسب می‌کنند!

به گزارش خبرنگار شمس، «غلامعلی ملامهدی» ظهر چهارشنبه با حضور در دفتر تحریریه‌ی شمس ضمن آشنایی با فعالیت‌های این رسانه به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد و در واکنش به افزایش تعداد متکدیان در تبریز گفت: کمیته‌ی امداد آذربایجان‌شرقی درصدد توانمندسازی افراد از لحاظ اقتصادی و فرهنگی است و در این راستا با اعطای مستمری و سایر حمایت‌های مادی سالمندان، زنان بی‌سرپرست و افراد از کار افتاده را تحت پوشش قرار می‌دهد و با اعطای تسهیلات به واجدین شرایط اشتغالزایی می‌کند.

وی تصریح کرد: به‌ندرت پیش می‌آید مددجوی کمیته امداد در خیابان‌ها تکدی‌گری کند و اگر چنین موردی پیش آید ما مسئولیم و رسیدگی می‌کنیم اما قانوناً کمیته امداد نمی‌تواند گدایان را از خیابان‌ها جمع کند و این وظیفه به نیروی انتظامی و شهرداری سپرده شده است.

سرپرست کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شناسایی نیازمند واقعی از متکدی حرفه‌ای برای شهروندان سخت است، متذکر شد: اگر شهروندان به تکدی‌گران پول ندهند تعدادشان اینگونه افزایش نمی‌یابد.

وی خاطرنشان ساخت: برخی از متکدیان را از خیابان‌ها جمع‌آوری و به کمیته امداد می‌فرستند و اولین سوال آنان از ما این است که ماهانه چقدر پول می‌دهید تا تکدی‌گری نکنم؟ افرادی داشتیم که صراحتاً گفته‌اند ما در روز ۵۰۰ هزار تومان درآمد داریم و اگر شما بیشتر از این می‌دهید خانه بنشینیم! قطعا چنین فردی با این درآمد نیازمند نیست.

گفتنی است مشروح گفت‌وگوی شمس با «غلامعلی ملامهدی» در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام /