احیا کریدور شمال – جنوب به نفع کشورهای منطقه است
احیا کریدور شمال – جنوب به نفع کشورهای منطقه است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: وقتی اتصال ایران به ارمنستان، گرجستان و روسیه از طریق مسیر ریلی جلفا فراهم است، چرا از کریدور شمال-جنوب استفاده حداکثری نمی‌شود.

به گزارش شمس، مجید کیانی در راستای احیاء کریدور شمال-جنوب با رئیس شورای بین دولتی مدیریت حمل‌ونقل کشورهای CIS و رئیس اداره همکاری‌های چند جانبه تجاری، مالی، انرژی و حمل‌ونقل وزارت امور خارجه دیدار کرد.‌

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این دیدار با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را برد، اظهار داشت: ما مخالف ایجاد سایر ظرفیت‌ها نیستیم اما وقتی اتصال ایران به ارمنستان، گرجستان و روسیه از طریق مسیر ریلی جلفا فراهم است، چرا از کریدور شمال-جنوب استفاده حداکثری نمی‌شود.

وی افزود: فعالسازی و تکمیل کریدور شمال-جنوب نه مستلزم هزینه‌های زیاد است و نه بهره‌وری از آن مدت زمان زیادی طول می‌کشد. وزارت امور خارجه با ایفای نقش موثر می‌تواند در احیاء این کریدور پیشگام باشد و قطعا طرفین مقابل نیز استقبال خواهند کرد و نخجوان نیز از این موضوع منتفع می‌شود.

کیانی با بیان اینکه به تقویت دیپلماسی اقتصادی و ایفای نقش منطقه آزاد ارس به‌عنوان هاب لجستیکی نگاه عملیاتی دارد، تصریح کرد: با دستور اخیر ریاست‌محترم جمهوری مبنی بر هماهنگی سایر نهادهای منطقه آزاد ارس با این سازمان، بسیاری از ناهماهنگی‌ها رفع و ترانزیت و صادرات مدیریت خواهد شد.‌

گفتنی است، رئیس شورای بین‌دولتی مدیریت حمل و نقل کشورهای CIS و رئیس اداره همکاری‌های چند جانبه تجاری، مالی، انرژی و حمل‌ونقل وزارت امور خارجه با همراهی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس از پايانه‌های مرزی جلفا و نوردوز و انبارهای عمومی این منطقه بازدید کردند و مزیت‌های احیای کریدور شمال-جنوب و تاثیر آن در توسعه‌ی تبادلات تجاری و کاهش هزینه‌ها برای آنان تشریح شد‌.

انتهای پیام /