احیا «قونقا» تبریز با اجرای پروژه تراموای شهری
احیا «قونقا» تبریز با اجرای پروژه تراموای شهری
شهردار تبریز از احداث تراموای شهری در مسیر قونقای سابق به طول ۷ کیلومتر خبر داد.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر پیش از ظهر امروز در حاشیه امضای تفاهم‌نامه احداث تراموای شهری بین قرارگاه خاتم‌الانبیا و شهرداری تبریز گفت: خط پنجم قطار شهری تبریز که ادامه و تکمیل خط یک است، از میدان قونقا تا راه‌آهن، در همان محل سابق تراموای اصلی شهر به طول ۷ کیلومتر و به صورت ترموا احداث می‌شود.

او افزود: امروز تفاهم ناهم اجرای تراموای شهری بین شهرداری تبریز و قرارگاه خاتم‌الانبیا امضا شد که تلاش داریم در اسرع وقت با بهره گیری از پتانسیل های استانداری، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر این پروژه را اجرایی کنیم.

ایرج شهین‌باهر، با اشاره به بازدید فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیای کشور از پروژه‌های شهری نیز اعلام داشت:پروژه هایی که قبلا تفاهم نامه اجرای آنها منعقد شده و تعدادی از آنها در حال اجرا است، همانند پروژه مرکز مدیریت پسماند  شهرداری تبریز که بزرگترین پروژه زیست محیطی کشور است و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه خاکبرداری دارد.

او افزود: همچنین پارک بزرگ تبریز و اتوبان ولایت جزو دیگر کارهای مشترک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و شهرداری تبریز است که بر اساس قرداد قبلی با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.