احیای دوباره‌ موزه مشاغل تبریز پس از ۳ سال تعطیلی
احیای دوباره‌ موزه مشاغل تبریز پس از ۳ سال تعطیلی
موزه مشاغل تبریز پس از مدت‌ها تعطیلی، با تلاش شهردار و رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز دوباره احیا شد.

به گزارش شمس، پس از مشکلات فراوان در مسیر فعالیت موزه مشاغل و بی‌توجهی به آثار تاریخی و فرهنگی تبریز کهن، که باعث تعطیلی موزه شده و وسایل این موزه به مزایده گذاشته شده بود، با ورود جدی سیدکاظم زعفرانچی‌لر رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز و هم‌چنین یعقوب هوشیار شهردار تبریز، وسایل موزه در آستانه مزایده و حراج عمومی طلبکاران نجات یافت.

اکنون پس از مدت‌ها تعطیلی، ضمن نجات موزه و لوازم آن از حراج و جمع آوری، این موزه ارزشمند مجددا با همت شهردار و رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر تبریز احیا شد.

لازم به ذکر است؛ موزه استاد بهتونی نیز که نزدیک به سه سال در ساختمان انجمن شهر، ساختمانی که با دستور قضایی ساختمان پلمب شده، باقی مانده و موزه فوق به تعطیلی کشیده شده بود، با پیگیری سیدکاظم زعفرانچی‌لر موزه و آثار استاد بهتونی به یخچال صادقیه منتقل شد و همزمان با افتتاح موزه مشاغل، موزه استاد بهتونی نیز افتتاح و جهت بازدید تقدیم شهروندان عزیز می‌شود.

انتهای پیام /