احساس مسئولیت جوانان دوران جنگ باید برای نسل امروز تبیین شود
احساس مسئولیت جوانان دوران جنگ باید برای نسل امروز تبیین شود
رئیس دانشگاه تبریز گفت: آن‌ها ضمن درس خواندن، خود را بدهکار نسبت به مردم و انقلاب می‌دیدند و هیچ‌گاه نسبت به ایثار و تلاش خود از کسی طلبکار نبودند.

به گزارش شمس، صفرنصرااله‌زاده در مراسم سالگرد بمباران دانشگاه تبریز توسط رژیم بعث و شهادت ۲۲ نفر از دانشجویان، اظهارداشت: احساس مسئولیت جوانان در آن دوره زمانی باید برای نسل امروز تبیین شود.

وی ادامه داد: آن‌ها ضمن درس خواندن، خود را بدهکار نسبت به مردم و انقلاب می‌دیدند و هیچ‌گاه نسبت به ایثار و تلاش خود از کسی طلبکار نبودند.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که شاید برخی از دانشجویان محصل رشته‌های فنی نبوده باشند، اما پا به پای دیگر دانشجویان تلاش کردند، اذعان داشت: این دانشجویان، دانشگاه را به معنای واقعی آن متوجه شده بودند؛ آن‌ها موذن جامعه بوده و درک خوبی از مسئولیت خود داشتند.

وی با توصیف شرایط آن برهه زمانی، هجمه عظیم دشمن را مورد اشاره قرار داد و افزود: آن زمان، امکان آماده‌سازی ادوات سخت بود ولی جوانانی بودند که روی پای خود ایستاده و عزم و غیرت خود را  به منصه ظهور رساندند.

نصرالله‌زاده خاطرنشان کرد: این دانشجویان با عزمی راسخ، کار و تلاش می‌کردند؛ در حالی‌که امکانات زیادی نداشتند ولی به نحو مطلوب وظیفه خود را انجام دادند که از این ۲۲ نفر، ۲ نفر جزو همکاران و ۲۰ نفر نیز از دانشجویان بودند.

انتهای پیام/