احتمال توقف پروژه خط یک قطار شهری تبریز/ افتتاح مترو تا پایان سال در گرو تامین اعتبار
احتمال توقف پروژه خط یک قطار شهری تبریز/ افتتاح مترو تا پایان سال در گرو تامین اعتبار
عضو شورای شهر تبریز از احتمال توقف پروژه خط یک قطار شهری تبریز به دلیل ایجاد وقفه در تامین اعتبارات لازم خبر داد.

به گزارش شمس، شهرام دبیری عصر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با ابراز نگرانی از احتمال توقف پروژه خط یک قطار شهری تبریز، اظهار کرد: در پروژه قطار شهری، ما اقدام به فروش اوراق مشارکت به مبلغ تقریبی ۶۰۰ میلیارد تومان کرده بودیم که این موضوع کاملا عملیاتی نشده و شاید تا یک و نیم تا دو ماه دیگر طول بکشد.

وی ادامه داد: عدم تزریق پول به این پروژه، توقف آن را به دنبال دارد و اگر پیمانکار پروژه را متوقف کند و دوباره بخواهد آن را شروع کند، زمان از دست می‌رود و نمی‌توانیم تا پایان سال خط یک قطار شهری را به پایان برسانیم.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه بایستی ظرف مدت دو ماه بودجه مورد نیاز به قطار شهری تزریق شود تا پروژه متوقف نشود، خاطرنشان ساخت: البته این تزریق بودجه می‌تواند نقدی و یا غیر نقدی باشد تا ما بتوانیم این مدت زمان را تا فروش اوراق مشارکت پوشش دهیم و تا پایان سال شاهد افتتاح خط یک مترو باشیم.

وی در خصوص نواقص موجود در ایستگاه‌های قطار شهری تبریز نیز گفت: ایستگاه اول و آخر خط یک قطار شهری تبریز قطعا تا زمان افتتاح، کامل می‌شود اما احتمال دارد که یکی، دو ایستگاه در بین مسیرها دارای نواقصی باشد که آن هم به مرور زمان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/