اجرای۱۳ پروژه بزرگ با ۱۰ هزار میلیارد تومان در شمال‌غرب توسط قرارگاه خاتم الانبیاء/ انتقال‌آب ارس به تبریز
اجرای۱۳ پروژه بزرگ با ۱۰ هزار میلیارد تومان در شمال‌غرب توسط قرارگاه خاتم الانبیاء/ انتقال‌آب ارس به تبریز
مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: ۱۳ پروژه بزرگ بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در شمال‌غرب کشور در حال انجام می‌باشد.

به گزارش شمس، زین‌العابدین ریحانی، در نشست خبری به مناسبت ۲۳ آذرماه سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اظهار داشت: قرارگاه خاتم از سال ۶۸ تشکیل یافته است  به طوریکه به محض صدور قطعنامه و ایجاد آرامش و بنا به درخواست دولت وقت و نیاز کشور به بازسازی و اجازه رهبر معظم انقلاب این قرارگاه تشکیل شد.

وی افزود: سپاه بعد از تشکیل قرارگاه بخشی از مهندسی رزمی خود را تحت عنوان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ایجاد کرد.

مدیرعامل موسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه در طی ۳۱ سال قرارگاه، سازمان خود را بسته به شرایط تغییر داده تا بهترین نتیجه را بگیرد، تصریح کرد: قرارگاه از چندین هلدینگ تخصصی تشکیل شده حتی بعد از تشکیل این قرارگاه منشور آن تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه علاوه بر داخل کشور در خارج از کشور نیز پروژه‌هایی دارد و حتی هلدینگ مخصوص برون کشوری نیز در حال فعالیت است.

ریحانی با اشاره بر اینکه بعد از گذشت سه دهه از تشکیل قرارگاه، پروژه‌های زیادی به صورت مختلف و حتی مشارکتی و فاینانس خارجی و داخلی انجام می‌دهد، گفت: قرارگاه هیچ وقت دنبال پروژه‌های کوچک نبود و بلکه همیشه دنبال پروژه‌های استراتژیکی بوده و حتی به عبارت دیگر  قرارگاه سازندگی به دنبال رقابت با پیمانکار خارجی و رفاقت با پیمانکار داخلی می‌باشد.

وی ابراز داشت: یکی از امتیازهای قرارگاه نسبت به دیگری ایجاد ظرفیت و تربیت نیروهای متخصص است به‌طوریکه توان مهندسی و نیروی تخصصی در این مجموعه از طریق مختلف از جمله سربازی تربیت می‌یابد.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اذعان داشت: سرعت عمل در اجرا و انعطاف‌پذیری و ریسک‌پذیری یکی دیگر از امتیازهای مثبت قرارگاه است همچنین قرارگاه در پروژه‌های مرزی، ناامن و صعب‌العبور همیشه حضور داشته است.

وی ادامه داد: یک بخش از خط صلح دوستی توسط قرارگاه عاشورا انجام می‌گیرد و حتی در آن پروژه یک شهید هم داشتیم.

ریحانی به پروژه‌های کشاورزی، محرومیت‌زدایی و غیره توسط قرارگاه اشاره کرد و یادآور شد: در بخش‌های مختلف کشور، قرارگاه در حال ساخت مسکن برای مددجویان است.

وی یادآور شد: قرارگاه یک نهال کوچکی بود که الان ۳۰ ساله شده است.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بیان داشت: موسسات عاشورا یکی از موسسات قرارگاه و زیر نظر هلدینگ راه‌سازی است که البته قبلا پروژه‌های دیگر غیر راه‌سازی هم انجام داده شده است.

وی گفت: ۱۲۵ شهر در سطح کشور و چند پروژه برون‌مرزی توسط این موسسه انجام داده‌ایم و چندین پروژه نیز در حال انجام می‌باشد.

ریحانی بیان داشت: ۱۳ پروژه بزرگ بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در شمال‌غرب کشور در حال انجام می‌باشد.

وی اضافه کرد: بیش از یک‌هزار نفر به صورت مستقیم در موسسه عاشورا مشغول به کار هستند.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه پروژه دفن بهداشتی پسماند (زباله) توسط موسسه عاشورا در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه در حال اجراست و به صورت بهداشتی به اجرا درآمده است و حتی شیرآبه آن توسط تصفیه‌خانه‌ها، به آب زلال جهت آبیاری گیاهان تبدیل می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه پروژه پارک بزرگ تبریز که یکی از پروژه‌های معلق بود با انعقاد قرارداد به ما سپرده شده است، گفت: قطعا با اجرای این پروژه، چندین پروژه دیگر الحاقی از جمله ساماندهی مهرانه‌رود هم افزوده خواهد شد.

ریحانی یادآور شد: پروژه کریدور سوم و چهارم برای روزهای بحرانی توسط موسسه عاشورا انجام می‌گیرد.

وی ابراز کرد: قرارگاه در کنار پروژه‌های بزرگ، به پروژه‌های کوچک جهت رفاه حال محرومان نیز می‌پردازد به طوریکه تاکنون ۱۴۵ پروژه در این بخش اجرا شده است.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با تاکید بر اینکه ما در ظاهر پیمانکار هستیم ولی در باطن دلسوز و خادم مردم هستیم، گفت: پروژه حاشیه‌نشینی کارفرما و صاحب دارد که باید به سمت ما بیایند ولی با این حال طبق توافقات انجام گرفته، محرومیت‌زدایی انجام گرفته است به طوریکه با همت، تلاش و همکاری شهرداری، ۲ هزار واحد در شهرک جوانان جهت انتقال ساکنین ساخته خواهد شد تا بلافاصله احداث‌های بعدی انجام گیرد.

وی متذکر شد: خط انتقال میاندوآب ( خط اول و دوم)  توسط قرارگاه انجام گرفت ولی برای اینکه از حوزه خود استفاده کنیم موضوع انتقال آب از ارس را پیش گرفتیم و حتی نقش بسیار پررنگی در فاینانس را داشتیم چراکه این پروژه از جمله طرح‌هایی است که۲۰ سال است فقط مطرح شده است ولی  به سمت قرارگاه نیامده بودند و اخیرا از ما کمک و درخواست همکاری کردند و قطعا با حل مشکلات  این پروژه اولین بیل وارد کندن کانال خواهد شد.

ریحانی تاکید کرد: پروژه‌ها در حال انجام است و تاکنون هیچ پروژه‌ای را به خاطر اعتبار و پول به تعویق نیانداخته‌ایم ولی در هر صورت اگر پول باشد سرعت عمل زیاد خواهد شد که دولت هم قول مساعدت برای اجرای سریع داده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت قطار شهری تبریز گفت: اجرای خط یک و دو مترو در دست ما بود و قرارداد خط پنجم بسته شده همچنین قرارداد خط چهارم نیز  در این روزهای آینده بسته خواهد شد که البته کمی مشکلات قراردادی و فاینانسی وجود داشت که در سفر اخیر فرمانده قرارگاه و با حل این مشکلات توسط سردار محمد، دیگر مشکل خاصی وجود ندارد.