اجرای پایلوت طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ۲۵ استان/تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار
اجرای پایلوت طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ۲۵ استان/تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار
رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در حال حاضر پایلوت طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در 25 استان کشور اجرایی می شود که آذربایجان شرقی نیز یکی از این استان هاست.

زهرا ساعی در گفت و گو با خبرنگار شمس  با بیان اینکه در مورد زنان سرپرست خانوار متولی و قانون حمایتی خاصی تا قبل از تدوین سند برنامه ششم  توسعه وجود نداشت، اظهار کرد: اکنون پایلوت طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ۲۵ استان کشور اجرایی می شود که آذربایجان شرقی نیز یکی از این استان هاست.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار بيشترين آمار مراجعه‌کنندگان به نمايندگان مجلس را دارند که با مشکلات زيادي از جمله بحث مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان، بيمه، مسائل و مشکلات فرزندان و غیره مواجه هستند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: در طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بسیاری از ملزومات اشتغال آنان مانند آموزش و تسهیلات مورد توجه واقع شده و اجرای آن باعث تحول در حوزه اشتغال جامعه هدف می‌شود و همچنین با اشتغال زنان، تاثیر مثبتی بر اقتصاد جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار را سه گروه زنان بي سرپرست، زنان بدسرپرست و زنان خود سرپرست شامل می شود، اعلام کرد: زنان بد سرپرست و سرپرست خانوار از اولویت های برنامه ششم توسعه هستند؛ لذا در فراکسیون زنان مجلس جلساتی را با خانم ابتکار، آقای شریعتمداری و غیره برگزار کردیم و بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست را با توجه به رویکرد نظارتی مجلس از معاونت زنان ریاست جمهوری و وزارت تعاون دریافت کردیم.
ساعی خبر داد: با پیگیری فراکسیون زنان در مجلس، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست در نظر گرفته شد و از این اعتبار نیز برای بیمه زنان سرپرست خانوار استان نیز تخصیص خواهد یافت.
  • نویسنده : المیرا جلیلی