اجرای طرح بسترسازی و تکمیل مسیر شبکه آب خام شهرک خاوران در راستای کاهش هزینه
اجرای طرح بسترسازی و تکمیل مسیر شبکه آب خام شهرک خاوران در راستای کاهش هزینه
شهردار منطقه ۹ تبریز گفت: با تکمیل و پیوسته شدن شبکه آب خام شهرک خاوران، تنها ۱۰ درصد از حجم آبیاری فضای سبز شهری در این محدوده با استفاده از تانکر آب انجام خواهد شد.

به گزارش شمس، محمد حسین‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه آب خام در سطح شهرک خاوران، کاهش هزینه‌های نگهداری فضای سبز شهری و همچنین مدیریت مصرف آب خام در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۹، با همت مدیریت سیما منظر و تلاشگران واحد فضای سبز منطقه، عملیات اجرایی جهت لوله‌گذاری آب خام و همچنین تکمیل مسیر شبکه آب خام در داخل شهرک خاوران آغاز شده است.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به ضرورت کاهش استفاده از تانکر آب به دلیل حجم محدود و نیز هزینه‌بر بودن این روش، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این طرح، مسیر لوله‌گذاری از منبع آب هزار مترمکعبی پارک جلالی تا محدوده پارک مسافر آماده و عملیاتی شده و با لوله‌گذاری در این مسیر و اتصال منبع آب مذکور به شبکه آب خام، قریب به ۴۰ درصد از آبیاری فضای سبز شهرداری منطقه ۹ شامل پارک‌های هشترودی، یاس، درختکاری انتهای بلوار ۶۵ متری و انبوه‌کاری طولی مسیر دکل برق، از این طریق انجام خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۹، در مرحله دوم این طرح با تقویت و توسعه شبکه آب خام، تنها ۱۰ درصد از حجم آبیاری فضای سبز شهری در این محدوده از کلانشهر تبریز به صورت دستی و به وسیله تانکر آب اجرا خواهد شد.

با پیوسته شدن شبکه آب خام، در میزان مصرف آب خام و هزینه‌های نگهداری فضای سبز منطقه صرفه‌جویی شده و با بهره گرفتن از روش‌های نوین آبیاری، راندمان مصرف آب افزایش چشمگیری خواهد داشت.