اجرای۱۲ طرح فناورانه در حوزه‌ مقابله با ویروس کرونا در تبریز/ ثبت ۳۰ اختراع در دانشگاه علوم پزشکی تبریز
اجرای۱۲ طرح فناورانه در حوزه‌ مقابله با ویروس کرونا در تبریز/ ثبت ۳۰ اختراع در دانشگاه علوم پزشکی تبریز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اجرای۱۲ طرح فناورانه در حوزه‌ مقابله با ویروس کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، محمدحسین صومی  در دوازدهمین آیین پویش ره سلامت ، از اجرای۱۲ طرح فناورانه در حوزه‌ی مقابله با ویروس کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و اظهار داشت: امسال پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصوب شده و فضای پارک در حال طراحی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این طرح‌ها توانستند قسمتی از نیازهای استان در تمام حوزه‌های مربوطه به ویژه در حوزه‌ی ماسک‌های سه لایه جراحی و N95 و N99 را برطرف کنند.

صومی در دوازدهمین آیین پویش ره سلامت که به منظور افتتاح ۹ پروژه سلامت پژوهش و فناوری در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و از محصول زیست فناوری، رزین‌های کروماتوگرافی برای خالص‌سازی داروهای نوترکیب شرکت نوآوران زیست گستر ارگ تبریز رو نمایی گردید، تعداد شرکت‌های دانش بنیان مستقر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز را ۲۶ مورد عنوان کرد و گفت: ۲۳ محصول دانش بنیان این دانشگاه تا به حال تجاری سازی شده است.

وی با اشاره به فروش ۱۱ میلیارد تومانی محصولات دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول سال جاری، افزود: یک و نیم میلیارد تومان از این میزان به کشورهای خارجی صادرات شده است.

صومی از تداوم همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز بخش صنعت و انعقاد شش قرارداد در این زمینه در ۶ ماه اول سال جاری خبر داد و افزود: در ۶ ماهه نخست سال حدود ۳۰ اختراع ثبت شده توسط همکاران دانشگاه داریم و ۹ طرح فناورانه نیز وارد مرحله‌ عقد قرارداد شده‌اند.

وی متذکر شد: امسال پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصوب شده و فضای پارک در حال طراحی است؛ مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد، گام بزرگی برای دور هم جمع کردن نوآوران بخصوص قشر جوان دانشجو بود.