اتوبوس‌ها حق تجاوز سرعت از ۵۰ کیلومتر بر ساعت را ندارند/ با رانندگان خاطی برخورد می‌‎کنیم
اتوبوس‌ها حق تجاوز سرعت از ۵۰ کیلومتر بر ساعت را ندارند/ با رانندگان خاطی برخورد می‌‎کنیم
جلالی می‌گوید رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد تبریز و بخش خصوصی به رانندگی با سرعت بالا ملزم نشده‌اند و بایستی سرعت مطمئنه را رعایت نمایند.

فرخ‌ جلالی عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس با اشاره به تصادف منجر به فوت اتوبوس خط رسالت تبریز با مرد دوچرخه‌سوار در تقاطع سه‌راه امین، اظهار داشت: از واقعه‌ی ناگوار رخ داده متاسفیم و به خانواده متوفی تسلیت می‌گوییم؛ کارشناسان امر در حال بررسی جوانب حادثه هستند و به‌زودی علت دقیق سانحه اعلام خواهد شد.

وی در واکنش به انتقاد خبرنگار شمس از عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی برخی رانندگان اتوبوس‌های عادی و تندرو، خاطرنشان ساخت: ما رانندگان را مجبور به رانندگی با سرعت بالا نکرده‌ایم و بر اساس مقدار مسافت و میزان استفاده عمومی از اتوبوس‌ها، تعداد اتوبوس‌های یک خط تعیین می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با بیان اینکه در حادثه‌ای که صبح سه‌شنبه شاهد آن بودیم حداکثر سرعت اتوبوس خط رسالت در تقاطع سه‌راه امین می‌توانست ۴۰ کیلومتر بر ساعت باشد، تصریح کرد: در تبریز ۹ هزار دستگاه عمومی وجود دارد و ۶۰۰ دستگاه از آن‌ها متعلق به اتوبوسرانی است و گاهاً در تصادفات رانندگی یک طرف ماجرا نیز این اتوبوس‌ها هستند.

وی در پاسخ به این سوال که حداکثر سرعت اتوبوس‌های عادی و تندرو چقدر باید باشد، توضیح داد: در برخی نقاط شهر سرعت مطمئنه تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت است اما رانندگان این اتوبوس‌ها حق تجاوز سرعت از ۵۰ کیلومتر بر ساعت را ندارند.

جلالی در پاسخ به این سوال که اگر همه رانندگان این سرعت را رعایت می‌کنند آیا اعتراض شهروندان نابجاست، عنوان کرد: بنده نمی‌گویم تمامی رانندگان ایمنی و سرعت مطمئنه را رد می‌کنند بالاخره اگر ما در روز ۱۰ راننده را تشویق کنیم، ۳ تن دیگر را نیز به‌خاطر مسایل این‌چنینی تنبیه می‌کنیم.

وی در خصوص مطالبات و نوع رفتار عوامل کنترل بلیت در ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر نیز گفت: ما طول مسیر را با آگهی به شرکت خصوصی اجاره داده‌ایم و این کارکنان با آن شرکت درخصوص مطالبات‌شان توافق کرده‌اند؛ بارها نیز گفته‌ایم اگر آن شرکت‌ها در پرداخت حقوق‌شان قصور می‌کنند از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایند.

انتهای پیام/