اتوبوس‌های جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز خریداری می‌شود
اتوبوس‌های جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز خریداری می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که برنامه‌هایی برای گسترش خطوط مترو در نظر گرفته شده و منابع مالی آن نیز تعریف شده است، گفت: همچنین، به‌زودی اتوبوس‌های جدید برای ناوگان اتوبوسرانی، از طریق اوراق مشارکت خریداری خواهد شد.
به گزارش شمس، شهرام دبیری با اشاره به بودجه ۱۰ میلیاردی شهرداری تبریز برای مبارزه با ویروس کرونا در سطح شهر، اظهار کرد: اخیراً گزارشی توسط شهرداری تبریز در خصوص محل‌های صرف این بودجه اخذ شد و در نهایت مشخص شد ۵۷ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان، درصد ابتلا و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته است.
وی در ادامه با بیان این‌که تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۰ تقدیم شورا شده و مقرر است پس از بررسی توسط شورای اسلامی شهر تبریز در ۱۵ بهمن انتشار داده شود، ادامه داد: در این تعرفه، به افراد کم‌بضاعت توجه شده و افزایش تعرفه مشمول این افراد نخواهد شد.
دبیری، از شهروندان خواست تا نکته نظرات خود را تا نیمه اول دی ماه در ارتباط با تعرفه عوارض محلی از طریق روابط عمومی و امور بین الملل شورا و شهرداری تبریز به اطلاع اعضا شورا برسانند.
وی در ادامه با اشاره به روز معلولان نیز اظهار کرد: شهرداری تبریز، لوایحی در این زمینه تقدیم شورا کرده که یکی از این لوایح، موضوع تامین محل برای استقرار کانون نابینایان استان به مدت سه سال بود که در جلسه شورا تصویب شد.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: لایحه بعدی در خصوص صدور کارت منزلت برای افراد کم توان حرکتی و سالمند بود که این لایحه نیز تصویب شد تا این افراد بتوانند از حمل و نقل عمومی به‌صورت رایگان استفاده کنند.
وی گفت: البته، شهرداری تبریز به‌صورت گسترده و مستمر از افراد کم توان حرکتی حمایت کرده و در این زمینه قدم‌های مثبت بسیاری برداشته شده و کمیته‌ای نیز در این خصوص تشکیل شده است؛ نماینده این افراد نیز در این کمیته حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به سوالات متداول در خصوص کارت منزلت بازنشستگان، اظهار کرد: در خصوص تداوم دوباره کارت منزلت بازنشستگان مقرر شده شهرداری لایحه‌ای را در صحن شورا مطرح کند.
دبیری همچنین با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شهری نیز گفت: در این ارتباط، بازدیدی از خط یک مترو و چهار ایستگاه که جدیدا آماده بهره برداری است، انجام شده و این چهار ایستگاه در ۲۷ آذرماه، توسط رییس جمهور افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) نیز گفت: در صورت اجرای این پروژه‌ها، شاهد تحول در شهر تبریز خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که بیماری کرونا در زمینه اقتصادی برای شهروندان ایجاد کرده است، گفت: بسیاری از افراد با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و در این خصوص در انتظار یاری از سمت دولت هستند.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: با این اوصاف، افراد خیری نیز وجود دارند که بدون توجه به اقدامات دولت به یاری هموطنان خود رفته و آنها را تنها نگذاشته‌اند.
به نقل از روابط عمومی و امور بین المل شورای اسلامی شهر تبریز، وی اظهار کرد: تلاش شورا و شهرداری تبریز این است که مشارکت مردمی در تمامی فعالیت شهرداری و شورا را جلب کنیم، در آن صورت می‌توانیم بگوییم که شورای پنجم و شهرداری موفق شده است.
  • منبع خبر : نصر