اتمام تقاطع ارتش تا پایان سال ۱۴۰۰/ پروژه‌ها را زخمی و رها کرده‌اند
اتمام تقاطع ارتش تا پایان سال ۱۴۰۰/ پروژه‌ها را زخمی و رها کرده‌اند
رشیدی گفت: با پیگیری کمیسیون عمران، متولیان وعده اتمام پروژه تقاطع غیرهم‌سطح ارتش تا آخر سالجاری را داده‌اند و ما نیز قدم به قدم دنبال آنیم تا به تعهدشان عمل نمایند.

«روح‌الله رشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با تاکید بر اهتمام شورا و شهرداری تبریز در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی، اظهار داشت: متاسفانه برخی پروژه‌ها را بدون حساب و کتاب و حتی تامین مالی و مطالعات دقیق با عجله شروع کرده‌اند و روابط بین کارفرما و پیمانکار با نوسانات بازار و افزایش هزینه‌ها مخدوش شده است.

وی ادامه داد: اگر پروژه‌ای ضرورت دارد باید به‌موقع با انجام محاسبات و تامین مالی به اتمام برسد نه اینکه پروژه‌ها را خراب کنند و آیندگان را مقابل عمل انجام شده قرار دهند. متاسفانه با منطق معیوب پروژه‌ها را زخمی می‌کنند تا بعدی‌ها بیایند و آن را به‌اتمام برسانند. به‌همین سبب دومینوی ناکارآمدی و زنجیره‌ای از پروژه‌های نیمه‌تمام شکل می‌گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تبریز در پاسخ به این سوال که پروژه تقاطع غیرهم‌سطح ارتش چه زمانی به پایان می‌رسد، توضیح داد: این پروژه از ابتدای سال ۹۹ با عدم پیش‌بینی مناسب کلید خورد و با اینکه قرار بود ظرف هشت ماه به اتمام برسد تا به‌امروز به طول انجامیده است و علت عمده‌ی آن شکل مدیریتی و عدم تامین مالی بوده است.

وی یادآور شد: در دوره‌ی سرپرستی اهتمامی برای تسریع پروژه صورت گرفت و پیش‌پرداخت از ۲۰ به ۲۵ درصد افزایش و مبلغ پنج میلیارد تزریق رخ داد. این پروژه اکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت دارد و با پیگیری کمیسیون عمران، متولیان وعده اتمام آن تا آخر سالجاری را داده‌اند و ما نیز قدم به قدم دنبال آنیم تا به تعهدشان عمل نمایند.

عضو شورای شهر تبریز درخصوص پروژه‌ی رسالت به سمت راه‌آهن تبریز نیز گفت: در این پروژه جز برش چند اصله درخت اقدام دیگری صورت نگرفته و به‌سبب تاخیر مطلوبیت آن برای پیمانکار از دست رفته بود و نهایتا با اعمال تشویقات پیمانکار تصمیم به ادامه پروژه گرفت و قرار است تا شهریور سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

گفت‌وگو از: میلاد نوروزی

انتهای پیام/