اتخاذ تدابیر لازم در مرزهای آذربایجان‌شرقی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا
اتخاذ تدابیر لازم در مرزهای آذربایجان‌شرقی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا از مبادی مرزی آذربایجان‌شرقی انجام شده و ورود شهروندان کشورهای آلوده به ویروس کرونا تحت کنترل است.

به گزارش شمس، عباسعلی درستی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: خوشبختانه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده و مجموعه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی تمام تلاش خود را برای پیشگیری از ورود این ویروس انجام می‌دهد.

وی در خصوص وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان هم اظهار کرد: معمولا در مورد بیماری آنفلوانزا بطور رایج بعد از موج اول، با فاصله زمانی غیر قابل پیش بینی موج دومی هم اتفاق می ‌افتد که تاکنون هیچی علایمی از آن در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.

درستی با بیان این‌که شیوع بیماری آنفلوانزا غیر قابل پیش بینی است، اضافه کرد: ممکن است آنفلوانزا هفته دیگر یا ماه دیگر شایع شود و یا به طور کلی، موج دومی در کار نباشد، اما با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در آمادگی کامل قرار دارند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها در موج اول آنفلوانزا نیز در حالت آمادگی کامل قرار داشتند و این در حالی است که بیشتر بخش‌هایی که برای این موضوع پیش بینی کرده بودیم، مورد استفاده قرار نگرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص علایم آنفلوانزا نیز یادآوری کرد: معمولا همان علایم بیماری سرماخورگی بوده اما آنفلوانزا با تب، بیحالی و درد عضلانی نیز همراه است.