اتاق فکر آقای رنجبر غلط بود/ تلفظ اشتباه “اشتوتگارت”، اصل موضوع را به حاشیه راند
اتاق فکر آقای رنجبر غلط بود/ تلفظ اشتباه “اشتوتگارت”، اصل موضوع را به حاشیه راند
غفوری گفت: بارها و بارها من با خود آقای رنجبر صحبت کردم که اتاق فکر شما غلط است. با اتاق فکر به هیچ‌ عنوان موفق نمی‌شوید. حتی مرحله اول که یک نفر بیشتر مشاوره می‌داد من تذکر دادم که اگر با این نفر چیدمان عزل و نصب‌ها را انجام دهی، مسلماً به خطا خواهی رفت، اما قبول نکردند!

اجتماعی شمس: در راستای اخذ پاسخ سوالات و شنیدن دغدغه‌ها، مشکلات و حواشی بعد از ۸ ماه سکوت خبری گفت‌وگویی صمیمی و صریح با «حکیمه غفوری» عضو شورای اسلامی شهر تبریز داشتیم که به موضوعاتی همچون حواشی یک سال اخیر شورای شهر و شهرداری، شرکت آذرپارک، استیضاح شهردار سابق و طرح همسان‌سازی قرارداد کارکنان شهرداری پرداخته شده است.

متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

از یک سال عمر شورا، ۹ ماه را از دست دادیم/ اگر حاشیه‌های درون شورا در کارها بازدارنده نباشد، امیدواریم در سال دوم برنامه‌هایمان را اجرا کنیم

شمس: ارزیابی شما از سال اول شورا چگونه است؟ خودتان در مدت یک سال پیگیر چه مسائلی بودید و فکر می‌کنید تا چه حد توانسته‌اید آن‌‎ها را پیش ببرید؟

غفوری: سال اول شورا بر همه آشکار است؛ تشنج‌ها و استیضاح‌ اگر نبود، مسلماً اهداف بهتر جلو می‌رفت. دوماه اول با سرپرست پیش رفتیم و گفتیم شهردار که مستقر شد، اهداف با آن جلو می‌رود، با انتخاب آقای رنجبر خوشحال بودیم که از داخل مجموعه هستند، از نظر کارایی شاید بهتر از دیگران باشند، با گذشت ۴ ماه نتیجه‌ای که باید می‌گرفتیم، نگرفتیم. نهایتاً ۷ تا ۸ ماه از دست رفت. مجدداً سرپرست انتخاب شد. ما از یک سال اول شورا حدوداً ۹ ماه را از دست دادیم و نتوانستیم برنامه‌ دقیقی را جلو ببریم.

با توجه به این وضعیت و اینکه نباید انکار کرد که اکثریت اعضای این دوره از شورا به‌غیر از ۳ – ۴ نفر تجربه اول حضورشان در پارلمان شهری بود که این نیز یک عامل بازدارنده می‌تواند باشد.

با تمام این مسائل، مهم‌ترین برنامه این دوره از شورا «انسداد نیرو» بود که در این یک سال نهایتاً و با ریزبینی دقیق شاید ۱۰ نفر وارد مجموعه نشده‌ باشند و این حداقل طی سال‌های گذشته در شهرداری سابقه ندارد که یک سال از عمر شورا گذشته باشد و نیرویی وارد نشده باشد. اگر به عقب برگردیم، در یک سال، حداقل ۱۰۰ – ۱۵۰ نفر جذب مجموعه شهرداری داشته‌ایم که این یک قدم بسیار خوبی بود که برداشته شد تا کمی از بار حجمی شهرداری کم کند. وقتی جذب نیرو نباشد، پول صرف خدمت‌رسانی به شهر می‌شود.

در زمینه برنامه شفافیت گام‌هایی برداشته شده است، از همینجا از دوره پنجم شورا تقدیر و تشکر می‌کنم که دستورالعمل و شیوه‌نامه برنامه شفافیت را نوشته و اواخر دوره به تصویب رسانده بودند که نهایتاً اجرای آن به دوره ما رسیده بود، زیرساخت‌های این برنامه نیز آماده شده، هر چند سرعت مد نظر ما را ندارد، ولی کار آن شروع شده و در حال انجام است.

بارها گفته‌ام که کار این نیست که مسئول گزارش و آمار و ارقام بدهد، بازخورد اصلی این است که شهروند خودش احساس کند و متوجه پیشرفت کار شود، در سه ماهی که آقای هوشیار انتخاب شدند، مجموعه اقداماتی که انجام می‌گیرد در شهر قابل لمس است و مردم می‌بینند و اظهارنظر می‌کنند.

در کنار این برنامه، طرحی در راستای هماهنگی و همسان‌سازی قرارداد کارکنان شهرداری داریم که اخیراً شروع شده و قرار است تا اواخر شهریورماه لایحه‌ای برای آن نوشته شود و به صحن شورا بیاید؛ شهرداری تبریز ۱۴ هزار نیرو دارد، زمانی‌که این‌ها ثبات شغلی داشته باشند و اطمینان و اعتماد قلبی و آرامش در درون مجموعه حاکم باشد، کار بهتر پیش خواهد رفت.

امیدوارم در سال دوم برنامه‌های مد نظرمان کاملاً اجرایی شود و بعضی مسائل و حاشیه‌های درون شورا در کارها بازدارنده نباشند.

اتاق فکر آقای رنجبر غلط بود/ آقای رنجبر بداخلاقی محض کردند و گفتند که غفوری به من نفر معرفی کرد!

شمس: کمی به عقب برگردیم، چه شد که آقای رنجبر استیضاح شد؟

غفوری: قبل از انتخاب شهردار اول، چندین نفر رزومه آورده بودند تا بررسی کنیم، چندین سری رأی گیری کردیم و تا آخرین مرحله گزینه انتخابی من آقای رنجبر نبود، نهایتاً از بین گزینه‌های مطرح شده ۸ نفر ماند، از بین این ۸ نفر به ۳ گزینه نهایی رسیدیم و از میان این ۳ گزینه بررسی کردم و به آقای رنجبر رأی دادم که به‌نظرم بهتر از بقیه بود.

بعد از یک ماه از بین عزیزانی که به ایشان رأی داده‌ بودند اعتراضات شروع شد که من به شخصه با ایشان برخورد داشتم که برای یک نفر یک ماه خیلی فرصت کمی است و نمی‌توان گفت که شهر را سپردیم به یک نفر و جوابی نگرفتیم. ولی متأسفانه این یک ماه شد دو ماه، سه ماه… این خود پیدا کردن‌ها به حالت رکود رسید. بارها و بارها من با خود آقای رنجبر صحبت کردم که اتاق فکر شما غلط است. با اتاق فکر به هیچ‌ عنوان موفق نمی‌شوید. حتی مرحله اول که یک نفر بیشتر مشاوره می‌داد من تذکر دادم که اگر با این نفر چیدمان عزل و نصب‌ها را انجام دهی، مسلماً به خطا خواهی رفت. قبول نکردند و نهایت امر برخی افراد و سلایق را انتخاب کردند که اصلاً قابل قبول نبودند.

ما در مدت حضور ایشان به هیچ عنوان کاری ندیدیم، بعضی از دوستان می‌گویند که فصل کاری نبود و اجازه فعالیت به او ندادید، در حالی‌که مهر و آبان فصل کاری ما بود و می‌توانستیم حداقل جزئی‌ترین کارها را انجام بدهیم. آقای هوشیار از لحظه انتخاب لکه‌گیری آسفالت خیابان‌ها را شروع کردند ولی در آن زمان متأسفانه همین کارها نیز انجام نمی‌گرفت. مثلاً روشنایی پارک‌ها که نیازی به فصل کاری ندارد، اما دریغ از همین کار!

علی‌رغم اینکه به ایشان رأی داده بودم و برخلاف آنچه که گفته می‌شد شما خود ایشان را انتخاب کردید و نباید عقب بکشید، به‌خاطر مصلحت شهر و مردم ناچاراً دست به استیضاح زدیم. چراکه برای من صرفاً نظام و رضایتمندی مردم مهم است و علت اصلی حضورم در شورا نیز همین موضوع است.

در روزهای آخر حضور آقای رنجبر، چون حرف دیگری پیدا نمی‌کردند که بگویند چرا غفوری عقب کشید، بداخلاقی محض کردند و گفتند که غفوری به من نفر معرفی کرد و چون نگذاشتم، این کارها را انجام داد؛ یک نفر نمی‌تواند بگوید که من نفری را معرفی کرده‌ام، چه در زمان آقای رنجبر و چه الآن. چون خودم سالیان سال مدیر بودم و اجازه ندادم یک نفر به من نظری را قالب کند، اعتقاد قلبی دارم که مدیر باید با سلیقه خودش زیرمجموعه‌اش را انتخاب کند تا بتواند با آن‌ها کار کند.

هر چند مطرح کردن این موضوع برای من اصلاً اهمیتی نداشت، بعد استیضاح هم با هیچ خبرگزاری مصاحبه نکردم، چون معتقد هستم که نباید مردم را به تشنج بکشیم، این روزها به حد کافی فشار روحی و اقتصادی وجود دارد و مردم باید خدمات مجموعه مدیریت شهری را احساس کنند و زمان حاشیه‌سازی نیست. حتی به همکاران هم تأکید می‌کردم که به‌هیچ عنوان ورود نکنید، بگذارید هر چه خواستند، بگویند. مردم خود قضاوت می‌کنند.

این‌ها همه به‌جز مظلوم‌نمایی، الگوسازی و قهرمان‌پروری آقای رنجبر نبود. بالاخره ما به آقای رنجبر رأی دادیم و نتوانست آنطور که باید و شاید، به تعهداتش عمل کند و کنار رفت. این نیازی به جنجال و فضاسازی رسانه‌ای ندارد.

با آقای هوشیار عهد اخوت نبسته‌ام/ به آقای شریف‌زاده دیکته کرده بودند که فقط از “تعامل” صحبت کن!

شمس: شما از ابتدا حامی آقای هوشیار بودید، بر اساس چه شاخصی ایشان را مناسب «کرسی شهرداری» می‌دانستید؟

غفوری: آقای هوشیار را صرفاً به‌خاطر رزومه کاری و کاربلدی و اینکه دائماً در فعالیت هستند حمایت می‌کردم و از ابتدا امیدوار بودم با انتخاب ایشان گشایشی ایجاد شود. مخصوصاً که اخیراً در تهران بودند و با دید باز و بهتری می‌توانستند برای شهرمان تصمیم بگیرند.

من به آقای هوشیار رأی دادم و از ایشان حمایت کردم. اما هفته گذشته در صحن شورا هم اعلام کردم، با ایشان به‌هیچ عنوان عهد اخوت نبسته‌ام. هر زمانی که کارشان به نفع شهر و شهروندان باشد حمایت می‌کنم، هر زمانی که خلاف قانون و مقررات و نفع شهر باشد، باز هم تذکر می‌دهم. مدتی پیش در صحن شورا در راستای عدم پیشرفت سامانه شفافیت به ایشان تذکر دادم، هر چند که از لحاظ عمرانی بسیار خوب پیش رفته‌اند، ولی اینطور نیست که تعصباً سکوت اختیار کنیم.

کمی به گذشته برمیگردم، قبل از انتخاب آقای هوشیار، گزینه دیگری نیز مطرح شد، آقای شریف‌زاده.

از طرف آقای رشیدی تشریف آوردند که آقای شریف‌زاده را معرفی کنیم، من همان جا گفتم که ایشان را از نظر شخصیتی حقیقی می‌شناسم، چون برادر شهید هستند، ولی از نظر کاری آشنایی ندارم و تأکید کردم که من تا رزومه و برنامه ایشان را نبینم، رأی نخواهم داد، ولی اینکه مطرح کنید، مشکلی ندارد.

ایشان تشریف آوردند و برنامه‌شان را ارائه کردند، من دیدم هیچ‌ برنامه‌ای برای روند کار ندارند و عزیزانی که ایشان را معرفی کردند صرفاً دیکته کرده‌اند که آقای رنجبر به‌خاطر عدم تعامل استیضاح شد، شما فقط از تعامل صحبت کن. ما هر چه پرسیدیم ایشان از تعامل صحبت کرد، بدون اینکه ربطی به موضوع داشته باشد. در حالی‌که متوجه امر نبودند که منِ غفوری ابتلا به ساکن نیامدم و به‌دنبال رزومه سازی یا بالا رفتن شخصیت اجتماعی‌ام نیستم، من با دلسوزی آمدم و با تکرار یک کلمه رأی نمی‌دهم.

من از آقای شریف‌زاده خواستم که ۵ نفر از مدیران اصلی که می‌خواهند به‌کار بگیرند نام ببرند، نام نبردند و صرفاً گفتند «آقای نوین». در حالی‌که آقای نوین اگر شرایط مساعدی داشتند خودشان شهردار می‌شدند!

خیلی از افراد در آن مقطع با من تماس گرفتند که باید تعصباً به پاسدار رأی بدهی، من گفتم تعصب من به نظام و شهر و مردمم بیشتر از تعصب به یک فرد است. تشخیص دادم که آقای شریف‌زاده امروز دردی از تبریز دوا نخواهند کرد.

این حرف را تابحال جایی نگفته بودم؛ آقای رشیدی در جایی اظهارنظری کرده‌اند و از لفظ «شخصیت ژله‌ای و زیگزاگی» استفاده کرده‌اند، ایشان نه ادب را رعایت می‌کنند و نه آداب معاشرت را. به همه مسائل تعصباً نگاه می‌کنند ولی من به توان و انگیزه فرد نگاه می‌کنم که آیا این فرد می‌تواند گره گشا باشد یا خیر! اخیراً هم مدل دیگری اظهارنظر کرده‌اند که من به ایشان گفته‌ام پسر تو با مادر آقای شریف‌زاده عکس دارد، پس آقای شریف‌زاده گزینه تو است و خانم غفوری با این مسأله مضحک و سطح پایین به آقای شریف‌زاده رأی نداده است! آقای رشیدی یعنی اینقدر بزرگ هستند که من به فردی به‌خاطر انتساب به ایشان، رأی ندهم؟ ایشان ای کاش اینقدر که دم از انقلاب و شفافیت و فسادستیزی می‌زنند، در عمل نشان دهند که ذره‌ای دغدغه و نگرانی برای نظام دارند.

من در این مدت در شأن خودم نمی‌دانستم که پاسخ دهم، چون ایشان آداب معاشرت را بلد نیستند. شأن خودش که هیچ، حداقل شأن جایگاه حقوقی‌شان را حفظ کنند!

همچنان نه سیاستم و نه خط فکری‌أم با آقای دبیری یکی نیست!/ آقای دبیری در انتخاب شهردار اول نارو زد

شمس: قبل از انتخابات گفته بودید “خط فکری بنده و آقای دبیری یکی نیست”؛ اگر چنین است چرا گفته می‌‎شود که در یک سال گذشته در ائتلاف واقعی و عملیاتی ایشان قرار گرفته‌اید و تمام تصمیمات‌تان منطبق بر ایشان بوده؟ آیا آقای دبیری در طی این مدت تغییر کرده‌اند؟

غفوری: من همچنان که قبل از انتخابات گفتم، نه سیاستم و نه خط فکری‌أم با آقای دبیری یکی نیست! این دلیل بر این نیست که من چون جزو تیم استیضاح کننده بودم و آقای دبیری هم بود، خط فکری ما یکی است. با صراحت می‌گویم که در بین این ۹ نفر تنها کسی که سیاست به خرج داد من بودم، نه آقای دبیری و این آقای دبیری بود که با من منطبق شد.

آقای دبیری سفت و سخت مخالف آقای هوشیار بود؛ مرحله اول هم که آقای هوشیار نتوانست بین ۳ گزینه اصلی مطرح شود، آقای دبیری بود که نارو زد! ایشان شبانه باعث شده بودند که آقای هوشیار ۵ رأی نیاورد و نتواند بین گزینه‌های اصلی انتخاب شود. حتی تا قبل از انتخاب آقای هوشیار و تا لحظه آخر هم با آمدن ایشان مخالف بودند و با سیاستی که از طرف من اعمال شد، همراه ما شدند.

همیشه در جلسات در برخی از مسائل درگیری داریم ولی باید در نظر گرفت که شورا یک تیم ۱۳ نفره است و باید برای هم احترام و ارزش قائل شد. در این راستا یکی از عزیزان گفته بودند که آقای دبیری دستش را بالا بیاورد من نمی‌آورم، ایشان نیاورد، من می‌آورم! یعنی این را برای خودش یک خط فکری گذاشته بود، در حالی‌که این برای من قابل قبول نیست و معتقدم امروز اگر یک کار درست از زبان آقای دبیری در آمد نباید گفت چون آقای دبیری گفته، این حرف بد است؛ کار صحیح از سمت هر کسی که باشد، قابل قبول است و کار بد و ناصحیح هم همینطور، از سمت هر کسی که باشد، غیرقابل پذیرش و رد است.

آذرپارک تخلفاتی دارد/ قراردادهای شهرداری در گذشته به نفع پیمانکار بوده و شهرداری دستش به جایی بند نیست

شمس: پیگیری تخلفات شرکت آذرپارک به کجا رسید؟

غفوری: هر شرکتی که تخلفی داشته باشد باید جلوی آن گرفته شود، متأسفانه یکی از موضوعات مهمی که ما در شهرداری داریم قراردادهایی‌ست که بسته شده‌اند و نظر حقوقی در آن‌ها اعمال نشده است. قراردادها همیشه به نفع پیمانکار بوده و شهرداری دستش به جایی بند نیست.

آذرپارک هم یکی از همین شرکت‌هاست که تخلفاتی وجود دارد، ولی اخیراً جای خوشحالی است که معاون دهیاری و شهرداری‌های وزارت کشور نامه‌ای در همین خصوص نوشته‌اند که حتماً رسیدگی شود. فکر می‌کنم در کمترین زمان جلوی تخلفات این شرکت گرفته شود.

در همین راستا شهرداری را ملزم کردیم که در قراردادهایی که بسته می‌شود حتماً نظر کارشناسان حقوقی لحاظ شود تا در آینده به مشکلات این چنینی دچار نشویم.

هیچکدام از کارکنان شرکت آذرپارک را نمی‌شناسم/ به‌دنبال در بوق و کرنا کردن خیلی از مسائل نیستم

شمس: گفته می‌شود که نیروهای مددجو زندانی که در شرکت آذرپارک فعالیت می‌کردند، در ستاد تبلیغاتی شما حضور داشتند و سکوت شما در قبال تخلفات این شرکت نیز به علت همین حمایت‌ها بوده است، این ادعا را تایید می‌کنید؟

غفوری: من ستاد انتخاباتیم خیلی محدود بود، به‌جز منزل خودمان که آن هم برای کنترل و برنامه‌ریزی بیشتر بود. چنین افرادی را نه می‌شناسم و نه اطلاعی دارم! به شخصه هیچکدام از کارکنان این شرکت را نمی‌شناسم.

سکوتم هم به این علت بوده است که معتقدم مقابل رسانه نباید خیلی سروصدا به پا کرد و شعار داد. من در برخی از موضوعات ممکن است خیلی بیشتر از بعضی‌ها که جلوی رسانه‌ها صحبت می‌کنند پیگیری کرده باشم، اما چون به فکر این نیستم که سه سال بعد چه خواهد شد، آیا رأی می‌آورم یا خیر، آیا اصلاً دوباره کاندیدا می‌شوم یا خیر و هدفم گره گشایی است، به‌دنبال در بوق و کرنا کردن خیلی از مسائل نیستم.

لایحه طرح همسان‌سازی قرارداد کارکنان شهرداری تبریز تا آخر شهریور به صحن شورا می‌آید

شمس: آخرین وضعیت طرح همسان‌سازی قرارداد کارکنان شهرداری تبریز و حذف شرکت‌های واسطه را بفرمایید.

غفوری: لایحه این طرح تا آخر شهریور نوشته می‌شود و به صحن شورا می‌آید. ما حتی برای اینکه در عمل به این لایحه مشکلی نداشته باشیم در بودجه امسال مبلغی را در همین رابطه در نظر گرفتیم که هر زمان لایحه آمد و به مرحله اجرا رسید، دست‌مان بسته نباشد.

امید داریم که بتوانیم شرکت‌های واسطه را حذف کنیم.

شمس: تا آخر دوره ششم این کار انجام خواهد گرفت؟

غفوری: ان‌شاءالله…

تلفظ اشتباه “اشتوتگارت”، اصل موضوع را به حاشیه راند/ مخالفتی با برگزاری هفته فرهنگی تبریز نداشتیم

شمس: «اشتوتگارت» در فضای مجازی خیلی سروصدا به پا کرد؛ گفته می‌شد ابتدا در کمیسیون با برگزاری هفته فرهنگی تبریز در شهر اشتوتگارت آلمان مخالف بودید، اما در صحن شورا رأی موافق دادید، چرا؟

غفوری: (با خنده) مخالفتم در راستای خواهرخواندگی بود که در صحن شورا هم گفتم که ببینیم با خواهرخواندگی‌های قبلی چه کردیم و چه چیزی به‌دست آوردیم، بعد بیاییم و مجدداً خواهرخواندگی اضافه کنیم! ولی برای برگزاری هفته فرهنگی تبریز مخالفتی نبود. می‌توانستیم تبریز را بشناسونیم و بیشترین مسئله ما بر روی هزینه‌های این طرح بود که با این وضعیت مالی شاید صحیح نبود. اما آقای هوشیار توضیح دادند که سعی می‌کنیم از جای دیگری منابع مالی این طرح را تأمین کنیم و به بودجه شهرداری کمتر دست بزنیم و وقتی مسئله مالی آن هم حل شد، حرفی نداشتیم.

البته در فضای رسانه‌ای صرف اینکه رأی دادم یا ندادم مطرح نبود، صرفاً به تلفظ اشتباه این کلمه پرداخته شد.

عده‌ای به‌دنبال جنجال‌سازی و شانتاژ رسانه‌ای هستند/ تمام جایگاه‌های هیأت رئیسه تک کاندیدا بود و رأی آوردند

شمس: حذف طیف اقلیت از هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها را چطور می‌بینید؟

غفوری: این مسئله برمیگردد به شانتاژها‌ی رسانه‌ای برخی از عزیزان! آقای برگی کاندیدای ریاست شورا شدند، آیا نفر دیگری هم کاندیدا شد؟ اصلاً اگر این ادعا درست باشد که اکثریت بیرون از شورا تصمیم گرفتند و به‌دنبال حذف گروه اقلیت در شورا بودند، ۶ نفر هم از بین خودشان یک نفر را انتخاب می‌کردند و بعد می‌گفتند که کاندیدای ما رأی نیاورد و شما تصمیم‌تان را از قبل گرفته بودید.

‌آن‌ها خودشان مرتباً به همه می‌گفتند اگر تو بیایی به تو رأی می‌دهیم، فلانی بیاید، به او رأی می‌دهیم… تمام جایگاه‌های هیأت رئیسه تک کاندیدا بود و رأی هم آوردند. در خزانه‌داری شورا هم آقایان اسوتچی و هادی کاندیدا شدند که رأی گیری شد و آقای هادی رأی آورد.

در کمیسیون‌ها هم اگر قرار بود یک نفر ۴ سال پشت سر هم عضو کمیسیون یا رئیس کمیسیون باشد که نیازی نبود هر سال یک بار رأی گیری شود، این یعنی احتمال تغییر و تحول هست. در کمیسیون عمران که آقای رشیدی عضو نشدند، جوسازی کردند. من هم سال قبل رئیس کمیسیون فرهنگی بودم و این دوره رئیس انتخاب نشدم، الآن باید جوسازی کنم که چون من جلوی تخلفات را می‌گرفتم کنار گذاشته شدم؟

در این یک سالی که آقای رشیدی رئیس کمیسیون عمران بود، سه تخلفی که به‌عنوان رئیس کمیسیون جلوی آن را گرفته را بگوید. این‌ها همه توهین و دهن کجی به اعضای شوراست. این یعنی ۱۲ نفر همه خلاف کارند، صرفاً من می‌دانستم و حذفم کردند! ما محجوب به حیا هستیم، می‌گوییم چون جوان است برخی از مسائل را مطرح می‌کند، مقابله به مثل نکنیم.

همان روز آقای برگی کاندیدای کمیسیون تحقیق و نظارت شد و رأی نیاورد؛ این جنجال به پا کردن دارد؟ کسی که بخواهد کاری را پیگیری کند با از دست رفتن کرسی ریاست، حربه‌اش از دستش گرفته نمی‌شود. این‌ها منیت‌هایی هستند که من خودم را بالا بدانم و بگویم دیگران مرا حذف کردند.

به ۱۰ تا ۲۰ درصد از اهداف‌مان در کمیسیون فرهنگی رسیدیم/ سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در یک سال اخیر مسئول نداشت

شمس: در یک سالی که رئیس کمیسیون فرهنگی بودید، چه اهدافی را در پیگیر بودید و تا چه اندازه به آن‌ها رسیدید؟

غفوری: اهدافی که ما در نظر داشتیم، سیاست‌‌گذاری برای زیرساخت‌ها بود. به آن چیزی که باید می‌‎رسیدیم، نرسیدیم. علت هم این بود که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری یک سال بی‌مسئول بود! سیاست‌گذاری که شد، باید یک جایی آن را اجرا کند. ما می‌گوییم کارهای سازمان باید مسجدمحور و محله‌محور باشد، چه کسی باید این را اجرا کند؟ نفری متولی این سازمان نبود.

طی این مدت جلساتی را با هیأت‌ها و محلات داشتیم و ۱۰ -۲۰ درصد موفق بودیم کارها را پیش ببریم، اما الآن متولی و مدیرعامل سازمان تعیین شده و ان‌شاءالله بتوانیم قدم‌های بسیار خوبی برداریم.

در برخی از موضوعات خوب پیش رفتیم، در برخی موضوعات فعلا نه!

شمس: ارزیابی شما ‌به‌عنوان عضو شورا از شهر و شهرداری در حال حاضر؟

غفوری: اگر همه جانبه نگاه کنیم، جواب مثبت نمی‌توانم بدهم، در بعضی موضوعات عمرانی و شهرسازی خوب جلو رفتیم ولی از جهت داخل مجموعه، سالم‌سازی‌ها و شفافیت کاری و هوشمندسازی شهر فعلاً لنگ می‌زنیم و خیلی کم توانستیم پیش برویم.

شمس: درباره این کلمات یک یا چند کلمه بفرمایید…

آقای رنجبر: آلله توفیق ورسین

آقای هوشیار: آلله قوت ورسین تا ایشلسین

تعامل: کلمه خوبیه، اگر سوء استفاده نکنیم!

استیضاح: خیلی خوشایند نیست

عدالت‌خواهی: چون شعار بعضی‌هاست؛ قابل قبول نیست برایم!

حاشیه‌نشینی: باید رسیدگی شود، اما حربه‌ دست عده‌ای شده است

اقلیت و اکثریت در شورا: قابل قبول نیست

شورای انقلابی: خیلی قشنگ است

انتهای پیام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی